Geplaatst door Domino's

Domino’s in top 20 meest innovatieve groeiende bedrijven volgens Forbes

Domino’s Pizza Enterprises (DPE) heeft een innovatief karakter en is technologisch georiënteerd. Dit is niet onopgemerkt gebleven en het Amerikaanse zakentijdschrift Forbes heeft DPE niet alleen opgenomen in de lijst van ‘Most Innovative Growth Companies’, ze hebben het zelfs tot in de top 20 geschopt.

Innovaties
Domino’s Pizza Nederland is onderdeel van Domino’s Pizza Enterprises. Met winkels in Australië, Nieuw-Zeeland, Monaco, Japan, Frankrijk, België, Duitsland en Nederland is DPE de grootste masterfranchisenemer van Domino’s wereldwijd en beursgenoteerd in Australië. Binnen de groep worden ideeën gedeeld en ontwikkelen de landen zich, waardoor ze ervoor kunnen zorgen dat zij voor liggen op concurrenten.

Domino’s Nederland zorgt als onderdeel van DPE voor haar aandeel in het innovatieve karakter. Zo worden in het DLAB, het Domino’s Lab, in samenwerking met Nederlandse Startups nieuwe ideeën gepitcht en getest. Ook is het sinds kort mogelijk om door middel van één SMS je favoriete bestelling te plaatsen bij Domino’s, kan de klant zijn bestelling tracken door middel van de GPS Tracker en zijn de ontwikkelingen rondom het zelfrijdende bezorgvoertuig, de DRU, in volle gang.

‘’Het hoofddoel van Domino’s is natuurlijk het snel leveren van een goede, handgemaakte en warme pizza. Toch staat Domino’s voor méér dan dat, innovatie zit in ons DNA. Al onze innovatie is gericht om zoveel mogelijk gemak te leveren aan onze klanten.’’ Aldus CEO van Domino’s Nederland, André ten Wolde.

Forbes’ lijst
Om in de lijst van Forbes te mogen staan, moet een bedrijf minstens zeven jaar lang haar financiële data publiekelijk delen en een marktwaarde tussen de 2 en 10 miljard dollar hebben. De lijst wordt bepaald door te kijken naar het verschil tussen de waarde van de bedrijven op de beurs en hun gepubliceerde jaarcijfers. Dit verschil vertegenwoordigt het innovatieve karakter van bedrijven, op basis waarvan Domino’s de twintigste plek heeft weten te bemachtigen.

Domino’s Nederland hoopt aankomende 15 augustus haar 200e winkel te openen en is hiermee hard op weg naar landelijke dekking. Naast dat Domino’s innovatief is, is het dus ook zeker een groeiend bedrijf en valt het bedrijf in de top 10 snelst groeiende franchiseformules (De Nationale Franchisegids, 2016).

Einde persbericht
Domino’s Pizza heeft wereldwijd ruim 12.000 vestigingen in meer dan 70 landen. De franchiseformule is sinds 1989 in Nederland gevestigd en heeft hier inmiddels 195 vestigingen. Als marktleider heeft Domino’s het grootste en meest geavanceerde delivery systeem, waardoor de koeriers jaarlijks zo’n 10 miljoen absoluut verse, warme en kwalitatief hoogstaande pizza’s bezorgen. Domino’s Pizza Nederland maakt sinds april 2006 deel uit van Domino’s Pizza Enterprises Ltd (DPE). DPE is in Australië beursgenoteerd en is de master franchisenemer voor het merk Domino’s Pizza in Australië, Nieuw Zeeland, Monaco, Frankrijk, Japan, Duitsland, België en Nederland. Voor meer informatie, ga naar www.dominos.nl.