Dotweb Health ontvangt voor tweede jaar keurmerk ‘Veilig HR-systeem’

Software-ontwikkelaar Dotweb mag met haar verzuimmanagementsysteem Dotweb Health voor het tweede jaar op rij het keurmerk ‘Veilig HR-Systeem’ voeren. Met het certificaat kan Dotweb aantonen dat haar verzuimsoftware wederom voldoet aan strenge veiligheidscriteria voor privacygevoelige gegevens en de toenemende bedreigingen van hackers.

Het keurmerk is ontwikkeld door HR Navigator in nauwe samenwerking met Lloyd’s Register Quality Assurance en Kualitatem.

Marco de Zeeuw, directeur van HR Navigator: “Een belangrijk onderdeel van de certificering is een uitgebreide pentest waarbij Dotweb Health getoetst is op alle bekende en nieuwe kwetsbaarheden. Slagen voor deze toetsing is alleen mogelijk door een continue focus op veiligheid en dát heeft Dotweb bewezen”.

Marcel Kok, directeur Dotweb: “Dit is het tweede jaar dat we het certificeringstraject succesvol hebben doorlopen. In de markt wordt hier veel belang aan gehecht. Dit blijkt wel uit het feit dat een aantal van onze klanten eist dat de certificering in de leveringsovereenkomsten wordt opgenomen. Ze verwachten dat we kunnen aantonen dat hun vertrouwelijke gegevens bij ons in veilige handen zijn”.

Dotweb ontving in 2014 als eerste softwareleverancier het keurmerk. Recent werd ook i-Signaal gecertificeerd. In de komende periode start een aantal andere partijen met de toetsingsprocedure.

Over het keurmerk Veilig HR-Systeem HR Navigator wil met het keurmerk Veilig HR-Systeem de kwaliteit en veiligheid van dienstverleners en software-applicaties, die worden gebruikt in het HR-domein, inzichtelijk en vergelijkbaar maken.

Het keurmerk bestaat uit een normenkader met meer dan 30 controls die jaarlijks door gecertificeerde LRQA IT Auditors worden getoetst. Een van de controls vereist een ‘attack and penetration test’ waardoor de veiligheid van de systemen en de keten waarin het wordt gehost, kan worden gegarandeerd.

Voor meer informatie zie http://www.hrnavigator.nl.