Ebury gaat samenwerken met L&DJ voor PR en content marketing

Amsterdam, 23 september 2014 – Ebury, de snelgroeiende Engelse financiële dienstverlener die zich vooral richt op het mkb, gaat alle PR- en content marketingactiviteiten voor de Nederlandse markt onderbrengen bij L&DJ PR. Ebury richt zich met valutadiensten en handelsfinanciering op CFO’s en eigenaren van middelgrote ondernemingen die internationaal zaken doen. Het bedrijf heeft een snelle groei doorgemaakt in een markt waar de meeste traditionele financiële instellingen moeite hebben te voldoen aan de behoeften van mkb-ondernemers om snelle internationale groei te realiseren. Ebury is opgericht in Londen en heeft recent kantoren geopend in Madrid en Amsterdam.

In juli 2014 maakte het bedrijf bekend een investeringsronde van 18 miljoen GBP succesvol te hebben afgerond om verdere internationale expansie mogelijk te maken. De afgelopen drie jaar zijn er via het innovatieve en technologisch hoogstaande handelsplatform transacties met een waarde van 5 miljard GBP uitgevoerd. Ondernemingen kunnen betalingen ontvangen en uitvoeren in vreemde valuta’s waarbij ze gebruik kunnen maken van betere wisselkoersen. Ook kunnen bedrijven bij Ebury handelsfinanciering aanvragen tot een waarde van 1 miljoen EUR waarmee binnen- en buitenlandse leveranciers kunnen worden betaald. De krediettermijn voor deze financiering is maximaal 120 dagen.

“Door deze samenwerking met L&DJ PR maken wij gebruik van een uitgebreid netwerk en expertise om ons bedrijf en merk in Nederland snel op de kaart te zetten. Dit doen we met strategische PR en content marketing,” zegt Rob Adrichem, Country Manager van Ebury Nederland. “Ebury is er voor elke ondernemer in het mkb die behoefte heeft aan buitenlandse valuta’s om verdere internationale groei te realiseren.“

Peter Keijzer, directeur van L&DJ: “Ebury is een bedrijf waarmee je graag samen wilt werken voor hun PR en marketing-ondersteuning. In een tijd waarin de traditionele financiële dienstverleners niet thuisgeven aan mkb-ers die internationaal willen groeien, is het nodig een maatschappelijk relevant verhaal te vertellen. Wij zijn verheugd dat namens Ebury te mogen gaan doen.”

Over Ebury
Ebury is een in Amsterdam gevestigde financiële dienstverlener die met geavanceerde, zelf ontwikkelde technologie kleine en middelgrote bedrijven helpt om internationaal zaken te doen.

Door gebruik te maken van de geïntegreerde financiële dienstverlening en de technologie van Ebury kunnen kleine en middelgrote bedrijven betalingen ontvangen en uitvoeren tegen betere wisselkoersen, valutarisico’s afdekken en hun liquiditeit vergroten. Ebury’s platform met toegang tot ruim 100 buitenlandse valuta’s maakt het makkelijker om ook in opkomende markten in de lokale valuta te betalen. Toegang tot deze diensten is snel en gemakkelijk via een online account en een vaste contactpersoon.

Als een door de FCA (Financial Conduct Authority) gereguleerde betalingsinstelling is Ebury onder de Directive on Payment Services (PSD) geautoriseerd om in Nederland op te treden als financieel dienstverlener. Met kantoren in Londen, Madrid en Amsterdam is Ebury één van de snelst groeiende financiële dienstverleners van het Verenigd Koninkrijk.

Bezoek voor meer informatie: www.ebury.nl