Eenvoudige en betaalbare Cloud Disaster Recovery via VMware vCloud Hybrid Service

Utrecht, 15 april 2014VMware, Inc (NYSE:VMW) kondigt VMware vCloud Hybrid Service – Disaster Recovery aan, een nieuwe cloud-gebaseerde disaster recovery (DR)-dienst die een continu beschikbare recovery-site biedt voor VMware-gevirtualiseerde datacenters. VMware vCloud Hybrid Service – Disaster Recovery is eenvoudig op te zetten en zelf te beheren, en kost een fractie van complexe, traditionele DR-oplossingen. De service is per direct beschikbaar in alle vijf vCloud Hybrid Service-datacenters in de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk.

VMware vCloud Hybrid Service – Disaster Recovery is gebouwd op vSphere en repliceert continu virtuele machines naar een virtueel datacenter binnen vCloud Hybrid Service, met een recovery point objective (RPO) van maximaal 15 minuten. Prijzen starten bij slechts $835 per maand inclusief 1TB aan opslag en standby cloud-capaciteit. Dankzij de lage kosten en de eenvoud van de dienst hoeven klanten geen tertiaire datacenters te bezitten voor DR. Bovendien kunnen ze nu continu applicaties beschermen die eerder kwetsbaar waren omdat het te duur en ingewikkeld was ze op te nemen in een DR-plan.

Een nieuwe aanpak voor bedrijfscontinuïteit en disaster recovery
Bedrijfscontinuïteit is erg belangrijk voor organisaties, maar slechts een deel van de applicaties wordt continu beschermd omdat DR-oplossingen duur en complex kunnen zijn. Voor veel organisaties betekent DR dat er exacte duplicaten worden gemaakt van hardwareconfiguraties, waardoor de kosten worden verdubbeld. Ook zijn DR-testen complex doordat er veel handmatig werk bij komt kijken en worden ze vaak niet frequent uitgevoerd. VMware vCloud Hybrid Service – Disaster Recovery biedt een eenvoudig, geautomatiseerd proces voor het repliceren en recoveren van bedrijfskritische applicaties en data, in een hoog-kwalitatieve standby omgeving, tegen veel lagere kosten.