Eindelijk flexibiliteit in het online bestelproces met Flexfunnel

Amsterdam, 7 april 2014. Online bureau Bikkelhart lanceert in samenwerking met Novusoft Flexfunnel, een nieuw Funnel Management Systeem voor online bestelformulieren (funnels) op een website. Marketeers kunnen nu zelf snel en eenvoudig het online bestelproces beïnvloeden, onafhankelijk van IT, wat de time-to-market verkort van maanden naar minuten. Flexfunnel is in de markt gezet voor bedrijven die sterk afhankelijk zijn van hun online verkoop en die snel en eenvoudig hun website willen optimaliseren om de conversie te verbeteren. Vooral voor de Finance markt biedt Flexfunnel een goede oplossing om de uitval tijdens het aanvraagproces te beperken. Jean-Pierre Kroezen, partner bij Novusoft: “Bij banken en verzekeraars doorlopen consumenten vaak een complexe funnel met veel vragen om bijvoorbeeld een autoverzekering af te kunnen sluiten. Velen haken tijdens dit proces af, dus is er veel te winnen met optimaliseren. Maar tot de komst van Flexfunnel was dat niet mogelijk en was A/B-testing een te dure aangelegenheid. Een tool waarmee funnels goedkoop en snel kunnen worden geoptimaliseerd, bestond nog niet in Nederland en hebben wij met Flexfunnel gecreëerd.”

Conversie optimalisatie in eigen hand
Waar een E-commerce manager, online marketeer of web analist voor geschreven en visuele content zelf kan sturen met een Content Management Systeem (CMS), is hij bij wijzigingen in het online bestelformulier (funnel) aangewezen op het indienen van wijzigingsverzoeken en IT-release kalenders. Met Flexfunnel kan de marketeer nu zelf zijn funnels testen, doormeten en optimaliseren, zonder tussenkomst van IT.

Online marketingspel versus IT-trajecten
Flexfunnel is ontwikkeld vanuit de gedachte dat funnels snel aan te passen moeten zijn, zonder dat het andere complexere systemen of langlopende projecten raakt. Eric van Diemen, partner bij Bikkelhart en verantwoordelijk voor Flexfunnel: “We hebben Flexfunnel in de markt gezet vanuit een frustratie. Online verkopen is een vak waar flexibiliteit in je website een vereiste is om in te kunnen spelen op het online gedrag van je klant. Je wilt dingen kunnen testen om je conversiedoelstellingen te behalen en te verhogen. We zien dat marketeers vaak beperkt worden in hun vrijheid door administratie of langlopende IT-trajecten. Dit komt doordat in de kern twee verschillende werelden moeten matchen. Enerzijds het online marketing spel dat zich tot op het individuele niveau afspeelt. En anderzijds het belang van bijvoorbeeld de polis administratie waar de optimalisatie zich juist in de grote ‘batchprocessen’ afspeelt. Flexfunnel maakt het daarom niet alleen voor marketeers een stuk eenvoudiger, maar ook voor IT’ers.

Direct resultaat
Bij klanten als a.s.r. (Ditzo.nl), Bovemij (Polis Direct en Bovag Pechhulp) en BNP Paribas Cardif heeft Flexfunnel zijn meerwaarde al bewezen. Henk Pieters, marketing manager Polis Direct: “Met Flexfunnel konden we snel een funnel voor onze Polis Direct Autoverzekering live zetten en middels A/B-testen continu optimaliseren. Dezelfde funnel hebben we vervolgens uitgerold op de websites van diverse auto-importeurs. Hierdoor zijn we in staat om direct veel meer uit het online verkoopkanaal te halen.”
Voor meer informatie: www.flexfunnel.nl.