Embarcadero lanceert RAD Studio XE6

AMSTERDAM, 20140422 — Embarcadero Technologies, een vooraanstaand leverancier van softwareoplossingen voor de ontwikkeling van applicaties en databases lanceerde vandaag Embarcadero® RAD Studio XE6, het volledige multi-device, native app ontwikkelplatform voor Windows, Android, iOS en Mac.

Samenvatting

De meeste ontwikkelaars stappen over naar mobile. RAD Studio XE6 van Embarcadero is een van de meest volledige softwareontwikkelingsoplossingen voor het ontwikkelen van native gecompileerde apps voor Windows, Android, iOS en Mac vanuit een enkele codebasis. Het introduceert de eerste C++ visuele ontwikkelomgeving voor Android-apps, stelt ontwikkelaars in staat hun Windows-applicaties te moderniseren met verbeterde VCL-functies en een eenvoudige uitbreiding naar mobile en creëert snel hoogkwalitatieve apps op meerdere platformen en apparaten, zodat de productiviteit van de ontwikkelaar tot 20x wordt verhoogd.

Feiten

• Dankzij de uitgebreide ondersteuning voor Android is RAD Studio XE6 van Embarcadero de enige oplossing op de markt die een geïntegreerde ontwikkelomgeving (Integrated Development Environment, IDE) biedt die de visuele ontwikkeling van C++-applicaties voor Windows, Android, iOS en Mac ondersteunt. De gebruikers kunnen native gecompileerde apps creëren voor alle platformen, voor zowel desktop als mobile, en zelfs voor draagbare apparaten zoals Google Glass, met een enkele codebasis in C++ of Object Pascal (Delphi). Een eenvoudige hercompilatie geeft dezelfde app met ofwel een native ofwel een aangepaste gebruikersinterface (UI) voor iOS, Windows en Mac OS X zonder de code te moeten veranderen. RAD Studio XE6 ondersteunt meerdere versies van Android, waaronder 4.4 KitKat.
  • RAD Studio XE6 van Embarcadero helpt ontwikkelaars in Windows VCL (Visual Component Library) om hun klanten te ondersteunen bij een vlotte overgang naar mobile. Nieuwe App Tethering-componenten stellen ontwikkelaars in staat de bestaande Windows VCL-applicaties over te zetten naar mobile – met inbegrip van draagbare apparaten zoals Google Glass – zonder een volledige Windows-applicatie te moeten overbrengen. Ontwikkelaars kunnen gemakkelijk samen te stellen en krachtige aanvullende mobiele apps voor VCL-applicaties creëren en de functies uitkiezen die nuttig zijn voor mobile en die gemakkelijk kunnen interageren met de huidige Windows-applicaties.
  • RAD Studio XE6 van Embarcadero maakt het gemakkelijker voor de gebruikers om de functies en vormgeving van Windows 7 en Windows 8.1 te benutten om de klanten te helpen met de overstap van het niet langer ondersteunde Windows XP naar moderne Windows 7- en 8.1-besturingssystemen. Met RAD Studio XE6 kunnen app-ontwikkelaars VCL Windows-applicaties moderniseren, voorbeelden bekijken van en interageren met multi-window applicaties met nieuwe Windows-taakbalkcomponenten; applicaties een frisse, geüpdatete Windows 7- en 8.1- of aangepaste look geven; en applicaties volledig vormgeven, met inbegrip van menu’s en randen, om een moderne gebruikservaring te bieden. Ontwikkelaars kunnen klanten ook krachtige 64-bit versies van hun 32-bit apps geven.
  • RAD Studio XE6 van Embarcadero maakt het gemakkelijk om verbinding te maken met clouddiensten en Backend-as-a-Service (BaaS) providers. De nieuwe BaaS-integratie met componenten voor Kinvey en Parse geeft apps volledige toegang tot krachtige backenddiensten in de cloud – zoals pushmeldingen, opslag en gebruikersauthenticatie, zodat ontwikkelaars niet langer hun eigen backend IT-diensten en infrastructuur moeten samenstellen of exploiteren. Ontwikkelaars krijgen nu een snelle integratie met toonaangevende leveranciers van BaaS, om functionaliteit en platformdiensten toe te voegen aan hun mobiele applicaties.
  • RAD Studio XE6 van Embarcadero geeft app-ontwikkelaars de mogelijkheid om mobiele apps commercieel te laten renderen door functies voor in-app aankopen en reclame te integreren. Ontwikkelaars kunnen inhoud, functies, diensten en inschrijvingen verkopen op iOS en Android. RAD Studio XE6 ondersteunt de belangrijkste reclamenetwerken, met inbegrip van Google AdMob en Apple iAd.

Citaten

• “Onze klanten vroegen ons om een mobiele versie te creëren van onze desktop applicatie die door hun personeel op het veld kan worden gebruikt. RAD Studio XE6 heeft ons de mogelijkheid gegeven om echte native versies van onze apps te ontwikkelen voor zowel iOS als Android”, zegt Bill Brookfield, Senior Programmer, Perconti Data Systems. “De enkele codebasis en uitmuntende IDE hebben ons in staat gesteld om onze apps in een recordtempo te ontwikkelen, te testen en uit te rollen naar onze klanten.”
  • “Windows-ontwikkelaars zijn vandaag op zoek naar manieren om hun apps naar andere platformen te brengen, terwijl ze omgaan met de stopzetting van ondersteuning voor Windows XP”, aldus Al Hilwa, Program Director, Application Development Software Research bij IDC. “RAD Studio XE6 is een multi-platform ontwikkelomgeving voor zowel desktop als mobile die ontwikkelaars helpt over te schakelen naar het laatste Windows-besturingssysteem en hun Windows-apps uit te breiden naar mobile met een enkele C++- of Delphi-codebasis.”
  • “Nu Windows XP officieel is stopgezet, ondervinden app-ontwikkelaars nieuwe druk en mogelijkheden om hun Windows-apps te moderniseren en klanten over te brengen naar een ondersteund besturingssysteem”, aldus Michael Swindell, Senior Vice President Products bij Embarcadero Technologies. “RAD Studio XE6 zal ontwikkelaars helpen hun VCL-applicaties te updaten naar de recentste versies van Windows en biedt een snelle en gemakkelijke manier om bestaande Windows-applicaties uit te breiden naar mobiele toestellen met iOS en Android, en zelfs draagbare apparaten zoals Google Glass. RAD Studio XE6 biedt een volledig multi-device applicatieplatform dat toont hoe wij ons inzetten voor de ondersteuning van het Windows-besturingssysteem voor desktops en hoe we onze ondersteuning voor mobile verder ontwikkelen om kritische functies en ondersteuning te bieden die het succes van onze klanten verzekeren op desktop en mobiele platformen, en dat met een enkele codebasis.”