Embarcadero lanceert RAD Studio XE7

BRUSSEL/AMSTERDAM, 20140902 — Embarcadero Technologies, een vooraanstaand leverancier van softwareoplossingen voor de ontwikkeling van applicaties en databases, lanceerde vandaag Embarcadero® RAD Studio XE7, de volledige oplossing voor het ontwikkelen van verbonden apps voor Windows, Android, iOS, Mac OS X, gadgets en draagbare apparaten. De nieuwe XE7-versie van RAD Studio stelt ontwikkelaars in Delphi/Object Pascal en C++ in staat om de bestaande Windows-apps uit te breiden en nieuwe, moderne apps te bouwen die desktop en mobiele apparaten verbinden met gadgets, cloudservices, bedrijfsgegevens en API’s.

RAD Studio XE7 geeft ontwikkelaars de mogelijkheid om Windows-apps uit te breiden met wifi- en Bluetooth-App Tethering en gedeelde UI-codes te creëren voor meerdere vormfactoren. Met RAD Studio XE7 krijgen ontwikkelaars nu ook in het bedrijf toegang tot gegevens en services, terwijl de nieuwe Parallel Programming-bibliotheek de prestaties van multi-threaded apps op multi-coresystemen beduidend verbetert.

Nieuwe RAD Studio XE7-functies voor het ontwikkelen van verbonden apps:

• FireUI Multi-Device Designer en UI-componenten: RAD Studio XE7 biedt een revolutionaire methode voor het bouwen van een gedeelde gebruikersinterface die is geoptimaliseerd voor specifieke apparaten en vormfactoren. Ontwikkelaars kunnen verbonden apps nu sneller op de markt brengen door vormfactoren voor meerdere platformen en apparaten tegelijk te ontwikkelen, met een gezamenlijke hoofdvorm en geperfectioneerde apparaatspecifieke weergaven van die hoofdvorm. Dankzij een nieuwe behaviour service API kan men het framework optimaliseren voor de capaciteiten en de vormfactor van het native platform om de beste gebruikerservaring voor dat apparaat te leveren.
  • Verbonden apps met Bluetooth: Bluetooth-verbindingen zijn nu beschikbaar voor App Tethering. Ontwikkelaars kunnen hun bestaande Windows-apps uitbreiden naar wifi- en Bluetooth-apparaten, waaronder Bluetooth LE om verbinding te maken met apparaten met een lager energieverbruik. Honderden gadgets en draagbare apparaten zijn direct beschikbaar om verbinding te maken met de bestaande Windows- en mobiele apps.
  • Enterprise Mobility Services (EMS): Enterprise Mobility Services (EMS) is een nieuwe gebruiksklare oplossing voor de huidige onderling verbonden, gedistribueerde apps, met een gemakkelijk te implementeren middleware server voor de hosting van laadbare aangepaste API-modules en modules voor gegevenstoegang. EMS is gebaseerd op open en standaardtechnologieën, met inbegrip van REST http-oproepen en JSON-dataformaten en biedt grote SQL-databasestuurprogramma’s samen met een ingebouwde, gecodeerde, ingebedde SQL-datastore vanaf de server. Dankzij zijn gebruikersbeheer en -verificatie en zijn gebruikers- en API-analyse is Enterprise Mobility Services ideaal voor het verzekeren van een veilige toegang vanaf mobiele en desktop apps naar databases van ondernemingen. EMS is een staatloze, restful, schaalbare en veilige middelwareoplossing.
  • Parallel Computing-biliotheek: Ontwikkelaars kunnen de prestaties van multi-threaded apps op multi- coresystemen beduidend verbeteren. De nieuwe Parallel Programming-bibliotheek verhoogt de prestaties van bestaande C++ en Object Pascal-codes exponentieel, door de parallelisering van threads die de mogelijkheden van multi-core CPU’s ten volle kunnen benutten.

Andere RAD Studio XE7-verbeteringen omvatten: Object Pascal-taalverbeteringen; RTL-verbeteringen; database- en FireDAC-verbeteringen; nieuwe PAServer-manager en FireMonkey-verbeteringen.

Beschikbaarheid
RAD Studio XE7, Delphi XE7 en C++Builder XE7 zijn onmiddellijk beschikbaar bij Embarcadero en zijn partners. Bezoek de onlinestore van Embarcadero op https://store.embarcadero.com/ voor prijsinformatie. Om een gratis testversie te downloaden, gaat u naar http://www.embarcadero.com/products/rad-studio/downloads.

Citaten

• “Een van de grootste uitdagingen van de huidige Windows-ontwikkelaars is het uitbreiden van hun bestaande apps van de desktop naar de nieuwe wereld van mobiele apparaten, verbonden gadgets en draagbare toestellen. RAD Studio XE7 speelt daar perfect op in met belangrijke technologieën voor multi-device ontwikkeling, enterprise mobility en apparaatconnectiviteit. Dit is een geweldige kans voor ontwikkelaars om nieuwe gebruikerservaringen te creëren voor hun klanten en gebruikers.” – Al Hilwa, Program Director, Software Development Research, IDC

• “In de huidige steeds meer verbonden wereld worden ontwikkelaars uitgedaagd om de gebruikerservaring van de bestaande Windows-apps uit te breiden naar nieuwe apparaten en vormfactoren, en om de bestaande apps te transformeren tot moderne oplossingen die hun gebruikers en klanten met plezier gebruiken. RAD Studio XE7 geeft ontwikkelaars de unieke kans om de bestaande Windows-apps gemakkelijk en snel nieuw leven in te blazen, krachtiger te maken en uit te breiden met verbonden mobiele apparaten, gadgets, sensoren en cloud- en on-premise services voor klanten in verschillende verticale markten. Ontwikkelaars in Delphi en C++ kunnen bijvoorbeeld zonder moeite de opname van bestellingen aan tafel of in de cloud gebaseerde “uw tafel is klaar” pushmeldingen voor horecaklanten toevoegen. Zoekopdrachten voor producten en prijzen via barcodes kunnen gemakkelijk worden toegevoegd aan apps voor retailklanten en -personeel of verbonden bio-gezondheidssensoren aan applicaties voor de gezondheidszorg en biowetenschappelijk onderzoek.” – Michael Swindell, Senior Vice President Products bij Embarcadero.