Embedded analytics van Information Builders biedt SaaS-providers en ontwikkelaars concurrentievoordeel

Amstelveen – 28 november 2014 Information Builders, de onafhankelijke ontwikkelaar van softwareoplossingen voor business intelligence (BI) en analytics, informatie-integriteit en integratieoplossingen, maakt vandaag bekend dat haar geavanceerde embedded BI en analytics-technologie SaaS-providers, softwareleveranciers en in-house ontwikkelingsteams in staat stelt door een gedifferentieerde gebruikerservaring de waarde van hun applicaties te optimaliseren en concurrentievoordeel te behalen.

In het huidige technologische klimaat investeren bedrijven wereldwijd in toenemende mate in de flexibiliteit en efficiëntie die de cloud kan bieden. Software as a service (SaaS)-platformen vormen een integrale oplossing voor het verlagen van investeringsuitgaven en -risico’s, en het soepel integreren van talloze toepassingen. Embedded BI en analytics tools bieden organisaties -in welke fase van de cloudadaptie zij zich ook bevinden- de ultieme toegevoegde waarde, omdat zij direct integreren met bestaande bedrijfsapplicaties, zowel on-premise als in de cloud.

Information Builders is bij uitstek geschikt om bedrijven met behulp van embedded BI tools te ondersteunen bij het optimaliseren van bestaande assets. Het WebFOCUS Business Intelligence en Analytics platform van Information Builders geeft eindgebruikers eenvoudig toegang tot analytische functionaliteiten, zoals dynamische rapportage, Predictive en Advanced Analytics, real-time data en integratie. WebFOCUS biedt bovendien volledige multi-tenancy beveiliging, waardoor een onbeperkt aantal gebruikers de oplossing kan implementeren dankzij geautoriseerde toegang. Het platform integreert deze functionaliteit naadloos in bestaande bedrijfsapplicaties, een gedeelde publieke cloud-omgeving of dedicated private-cloud resources. Deze veelzijdigheid biedt uiteenlopende gebruikers op eenvoudige wijze toegang tot en de voordelen van de kritische informatie van een bedrijf.

Met behulp van embedded WebFOCUS kunnen gebruikers kosten besparen en door meer business insight nieuwe potentiële inkomstenbronnen ontwikkelen. WebFOCUS is een schaalbare en gebruiksvriendelijke embedded Business Intelligence-oplossing die rapportage op maat aanbiedt vanuit alle informatiebronnen van een organisatie. Diverse bedrijven hebben al geprofiteerd van de kracht van WebFOCUS embedded Business Intelligence en Analytics, waaronder Plex Systems, Neways, Inc. en Chrome River.

De toegenomen focus op embedded BI wordt benadrukt in het recente rapport Wisdom of Crowds® Embedded Business Intelligence Market Study van Dresner Advisory Services, LLC. Het rapport stelt dat embedded BI in “de top drie van initiatieven die van strategisch belang zijn voor business intelligence” staat en dat technologie bovendien steeds belangrijker wordt gevonden. Information Builders wordt in het rapport geroemd om de vele productfunctionaliteiten met betrekking tot embedded BI, waaronder geavanceerde modificatie en creatie van objecten en analytische algoritmen, mining en voorspellende functionaliteiten. Information Builders zal draagvlak blijven creëren voor meer architecturen naarmate het belang van embedded, transparante analytics groeit.

“Maximaal profiteren van technologische investeringen is voor elk bedrijf, in welke sector en welk land ook, een gemeenschappelijke prioriteit,” aldus Gerald Cohen, president en CEO van Information Builders. “Het mooie aan embedded BI en analytics is dat bedrijven de kracht van geavanceerde business intelligence in elke bestaande applicatie kunnen integreren, zowel on-premise als cloud-gebaseerd, waardoor de waarde van die investeringen, zowel in termen van functionaliteit als van bereik wordt vergroot. Information Builders is er trots op onze klanten de speciale BI-tools te kunnen bieden die nodig zijn om toegevoegde waarde te genereren voor alle gebruikers binnen de onderneming.”

Download het rapport Wisdom of Crowds® Embedded Business Intelligence Market Study van Dresner Advisory Services, LLC.

Over Information Builders
Information Builders helpt organisaties om ruwe data te transformeren tot waardevolle informatie. Onze software-oplossingen voor business intelligence en analytics, integratie en data-integriteit stellen mensen in staat om slimmer beslissingen te nemen, klantrelaties te versterken en groei te stimuleren. Onze toewijding aan het succes van onze klanten is in de sector ongeëvenaard. Daarom vertrouwen tienduizenden vooraanstaande organisaties op Information Builders als betrouwbare partner. Information Builders (1975) heeft het hoofdkantoor in New York en vestigingen in de hele wereld. Wij blijven een van de grootste onafhankelijke, private bedrijven in de sector. Ga voor meer informatie over Information Builders naar informationbuilders.com, volg Information Builders via @infobldrs, Facebook en LinkedIn.