Industry Wire

Geplaatst door Kega

Employee App voor retailers en retailbrands

Kega heeft een zogenaamde Employee App voor retailers en retailbrands gelanceerd. De Employee App is geschikt voor iOS (iPhone) en Android en ondersteunt op een eigentijdse manier de communicatie tussen alle medewerkers, van hoofdkantoor tot winkelvloer: ‘altijd en overal in contact met de medewerker’.

Praktisch en sociaal
De app dient als tool om praktische informatie te delen, zoals werktijden, taken, acties, kalender et cetera. Daarnaast kan met behulp van de app meer ‘social engagement’ onder medewerkers worden gerealiseerd. Middels chat functionaliteiten, push messaging en social media nieuws is de medewerker altijd in contact en op de hoogte. Het belangrijkste doel van de app is om de medewerkers maximaal te betrekken bij het merk en hen echte ‘brand ambassadors’ te maken.  Het is met deze app mogelijk van je medewerkers echte ‘brand ambassadors’ ofwel betrokkenheid te creëren!

Ard van Leeuwen van Kega: in contact komen en blijven met de medewerkers is belangrijk in een branche die zo aan veranderingen onderhevig is en waarbij de rol van het winkelpersoneel cruciaal is. Wij zijn trots op het resultaat dat we samen met Hunkemöller bereikt hebben: een modern communicatiemiddel dat door iedereen binnen Hunkemöller heel positief is ontvangen en inmiddels intensief wordt gebruikt”.

Employee App bij Hunkemöller

In augustus jl. lanceerde  Hunkemöller de Employee App in 7 landen tegelijk. Hunkemöller – dat zich tot doel heeft gesteld om een ‘Social Business’ te zijn – is daarmee de eerste retailer die ‘In Touch’ is met alle medewerkers met behulp van de Employee App. Het idee is ontstaan vanuit Alexandra Legro (Global Marketing & Communications Director) en Anne Jaakke (Director of Global HR).

Alexandra Legro van Hunkemöller: “Hunkemöller wordt steeds meer een ‘Social Brand’ en de Employee App is een bewijs van onze ambities. Het idee van onze Employee App is gebaseerd op wereldwijde merkbetrokkenheid, waarbij onze merkwaarde “In Touch” perfect wordt geïntegreerd. Kennis is macht en deze app stelt al onze medewerkers in staat op de hoogte te blijven van alles wat wij in de winkel hebben. Naast zakelijke updates willen we dat onze medewerkers wereldwijd betrokken zijn, geïnspireerd worden én de inspiratie zijn. Om je mooiste zelf te zijn.”

Anne Jaakke van Hunkemöller: “De Hunkemöller In Touch App is de nieuwe favoriete verslaving van onze medewerkers, met een totaal gebruik van 65% binnen slechts 3 weken. Deze app zorgt ervoor dat ons werk nog leuker wordt en ons inspireert. Dit is het levende bewijs dat Hunkemöller een sociale onderneming is en geweldig is om voor te werken.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht