Industry Wire

Enorme groei Micazu Vakantiehuizen door contact huurder-verhuurder

Online en rechtstreeks bij een Nederlandse eigenaar je ideale vakantiehuis zoeken en boeken wordt steeds populairder. Dat scheelt je als huurder niet alleen een hoop geld, maar het schept ook een onderlinge vertrouwensband. Zeker als huurder en verhuurder elkaars taal spreken. Dat laatste merken ze vooral bij Micazu.nl: de wereldwijde vakantiehuizenwebsite, exclusief van Nederlanders voor Nederlanders.

45% meer boekingen

Tegen alle trends in groeit Micazu.nl (partner van D-reizen) als kool. Terwijl de ene na de andere reisorganisatie door de crisis in zwaar weer terecht is gekomen of zelfs het loodje heeft gelegd, noteert Micazu.nl al dit jaar een stijging van het aantal bezoekers en boekingen van maar liefst 45 procent.

Waterdichte afspraken

Micazu.nl is binnen het vakantiehuizensegment vooral succesvol doordat zij huurder en verhuurder via haar interactieve website rechtstreeks in de gelegenheid stelt zelfstandig afspraken met elkaar te maken. Zo’n persoonlijk contact hoeft niet alleen te gaan over de kosten en beste aanrijdroute, maar ook over waar je in de buurt het lekkerste kunt eten, de boodschappen het beste kunt doen en waar je fijn kunt zwemmen. Micazu.nl brengt de Nederlandse eigenaren van vakantiehuizen alleen een beperkt bedrag in rekening voor het uitgebreid adverteren op haar site middels veel foto’s, uitnodigende teksten, boekingskalender en tarieven. De huurder betaalt op Micazu.nl helemaal niets, dus ook géén boekingskosten. Traditionele vakantiehuis-aanbieders die voor hun bemiddeling vaak tot 30 procent van het huurbedrag incasseren, zijn in dit systeem overbodig.

Doe-het-zelf

De prijsbewuste houding van de Nederlandse consument betekent voor veel eigenaren ook een extra prikkel om hun vakantiehuis op een wervende en transparante manier te presenteren. Voor Jens van den Broek (algemeen manager Micazu.nl) is dat ongetwijfeld bij Micazu.nl. “Als ik aan het boeken van vakantiehuizen denk, denk ik steeds vaker aan het principe ‘doe-het-zelf’. Aan een ruime, overzichtelijke keuze, hoge kwaliteit, eerlijk aanbod, voordelige prijzen, leuke contacten en vlotte deals.”

In de prijzenkast

In 2013 is Micazu.nl voor de derde keer op rij gekozen tot beste vakantiewebsite van Nederland. Micazu.nl kreeg de publieksprijs van de Thuiswinkel Awards 2013 in de categorie vakantie, reizen en vrije tijd. In 2011 en 2012 ging de prijs ook al naar hen. Micazu.nl heeft momenteel ruim 5.100 vakantiehuizen van Nederlanders in meer dan 55 landen en is daarmee de grootste Nederlandse website voor particuliere vakantiehuizen.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht