Geplaatst door EnterpriseDB

EnterpriseDB lanceert als eerste een operationeel Open Source database management platform

Amsterdam, 24 mei 2016 – EnterpriseDB® (EDB™), leverancier van enterprise Postgres producten en database-integratieoplossingen, introduceert het EDB Postgres™ platform. Dit op open source gebaseerde database management platform voor organisaties is per direct beschikbaar en maakt het mogelijk om EDB’s volwassen Postgres database te integreren met andere toonaangevende datamanagement oplossingen. Daarnaast biedt het platform een uniek partner ecosysteem voor nieuwe en agile beheermodellen.

Gartner voorspelt dat in 2018 meer dan 70 procent van de nieuwe applicaties wordt ontwikkeld op een open source database management systeem (OSDBMS). Ook voorspellen zij dat 50 procent van de bestaande, commerciële relationele database management systemen (RDMS) instanties op open source is overgestapt of bezig is om op basis van open source te gaan werken[1]. Het EDB Postgres Platform is het eerste geïntegreerde en open source gebaseerde operationele datamanagement platform dat alle componenten samenbrengt die nodig zijn om gestructureerde en ongestructureerde data te managen in een gecentraliseerd model. Het platform maakt het niet alleen mogelijk om verschillende databases met elkaar te integreren, maar biedt ook ondersteuning bij het combineren van ongestructureerde data, afkomstig van NoSQL-oplossingen, met corporate en transactionele data in gestructureerde, relationele systemen.

Naast partnerships met toonaangevende hardware (IBM, HP Enterprise, Dell), software- en serviceproviders heeft EDB ook partnerships ontwikkeld met Amazon, Google en Aliyun, de cloud computing afdeling van Alibaba. Dit biedt klanten de mogelijkheid om te kiezen tussen een on-premise, cloud- of hybride beheermodel.

Features en functionaliteiten
Het EDB Postgres platform biedt snellere multi-master replicatie, provisioning van private clouds binnen OpenStack, sterkere performance en nieuwe Data Adaptors waarmee EDB Postgres geïntegreerd kan worden met andere datamanagement oplossingen om hybride dataplatforms te creëren.

–          Hadoop en MongoDB Data Adapters – EDB Postgres beschikt over data adapters die Hadoop en MongoDB kunnen lezen en schrijven. Deze data adapters zijn gebaseerd op de Foreign Data Wrapper technologie van Postgres en maken het mogelijk om data van andere database oplossingen te verwerken alsof het Postgres data is.
–          Cloud management: Door de support bij onder andere self-service provisioning, auto-elasticity, self-healing en load balancing in private cloud-omgevingen met Red Hat of Community OpenStack Kilo, kunnen organisaties beter met DevOps omgaan.
–          Migration Suite: dit stelt organisaties in staat om workloads te migreren die afkomstig zijn uit andere oplossingen, zoals Oracle, waarbij gebruik gemaakt wordt van de database compatibiliteit die EDB voor Oracle ontwikkeld heeft.
–          Integration Suite: hieronder vallen diverse oplossingen die onder andere datareplicatie en de integratie van EDB Postgres met andere oplossingen, zoals MongoDB en Hadoop ondersteunen.
–          Support en service: wereldwijde 24×7 support, upgrades en trainingen die ertoe bijdragen dat iedereen maximaal kan profiteren van de mogelijkheden.

Het is mogelijk om voor het EDB Postgres platform te kiezen uit twee versies van de EDB Postgres Database servers.
1.     Postgres Standard Server: een open source PostgreSQL database
2.     EDB Postgres Advanced Server: een uitgebreidere versie van PostgreSQL met aanvullende enterprise-class performance, schaalbaarheid- en beveiligingsfeatures. Dit biedt klanten meerdere opties om aan te sluiten op hun unieke vereisten.

Ed Boyajian, President en CEO van EDB: “Bedrijven van elk formaat vullen hun databasemanagement infrastructuur steeds meer aan met op open source gebaseerde alternatieven. Deze bewezen technologieën bieden klanten complete en geïntegreerde oplossingen die het antwoord zijn op hun wens voor een betaalbaar, gebruikersvriendelijk open source gebaseerd systeem voor nu en voor de toekomst.”

Om gelijk te starten met het EDB Postgres Platform, kunt u EDB Postgres Advanced Server hier downloaden. Voor meer informatie: sales@enterprisedb.com

[1] Gartner, The State of Open-Source RDBMSs, 2015, door Feinberg, Donald & Adrian, Merv, gepubliceerd op Apr. 21, 2015.

Over EnterpriseDB (EDB)
EDB is de toonaangevende internationale leverancier van PostgreSQL software en dienstverlening waarmee bedrijven hun afhankelijkheid van dure traditionele oplossingen kunnen terugdringen en uitgaven voor hun database kunnen verlagen met zeker 80% of meer. Met krachtige verbeteringen in prestaties en beveiliging voor PostgreSQL, hoogwaardige managementtools voor wereldwijde inzet en compatibiliteit van databases met Oracle, en de mogelijkheid om te migreren vanaf Oracle, ondersteunt EDB essentiële bedrijfsapplicaties. Meer dan 3.400 bedrijven, overheden en andere organisaties wereldwijd maken gebruik van software, ondersteuning, trainingen en professionele dienstverlening van EDB om PostgreSQL te integreren in hun bestaande data-infrastructuren. Het hoofdkantoor van EDB is gevestigd in Bedford, Massachusetts.

EnterpriseDB is een geregistreerd handelsmerk en EDB en EDB Postgres zijn handelsmerken van EnterpriseDB. Alle andere namen zijn handelsmerken van hun respectievelijke eigenaren.