EuroDNS biedt klanten gratis SSL-certificaat: Belangrijke stap richting een veiliger internet

Luxemburg, 26 maart 2015 – Internationaal domeinnaamregistreerder en webhostingleverancier EuroDNS levert vanaf nu gratis Alpha SSL-certificaten. Het bedrijf zet zo een belangrijke stap in de richting van een veiliger internet. De SSL-certificaten van EuroDNS beschermen online communicatie en transacties door gebruik te maken van de meest krachtige encryptie. Zij zorgen zo voor legitimiteit op het internet en vertrouwen.

“Veel bedrijven praten over het beveiligen van het internet, maar EuroDNS zet constructieve stappen door iedere klant met een domeinregistratie bij ons een gratis Alpha SSL-certificaat te bieden”, zegt Xavier Buck, bestuursvoorzitter van EuroDNS. “EuroDNS gelooft in een veilig internet. Ons streven is dat bestaande bedreigingen herkend en gecontroleerd worden. Het is cruciaal dat onze klanten beschermd en volledig op de hoogte zijn, zodat zij hun data en klanten kunnen beschermen.”

SSL-certificaten
Secure Sockets Layer (SSL) is een protocol voor webbeveiliging dat een beveiligde verbinding creëert tussen een webserver en webbrowser. Een website die een SSL-certificaat weergeeft, beschermt websitetransacties, log-ins, webmail en communicatie.

Buck: “Onze SSL-certificaten bieden een gemakkelijke en kosteneffectieve manier voor klanten om hun websites te valideren en klantgegevens en online betalingen te beschermen. Het bieden van een gratis SSL-certificaat is ons nieuwste initiatief op het gebied van veilige en betrouwbare domeinregistratie en volgt op de recente lancering van tweestaps-verificatie en domeinprivacy.”

Voor de uitgifte van de SSL-certificaten werkt EuroDNS samen met GlobalSign, een geaccrediteerde WebTrust Certification Authority (CA). GlobalSign geeft al vijftien jaar digitale certificaten uit.

Meer informatie is te vinden in het EuroDNS-blog.