Geplaatst door Mangrove BV

EuroJackpot, Lotto en Lucky Day app voor iPhone en Android

Het verhogen van de online verkoop van loten is een van de doelstelligen van de Lotto. Mangrove ontwikkelde daarom drie apps voor het merk De Lotto: de Eurojackpot app, de Lotto app en de Lucky Day app. Je kunt meteen meespelen en de apps geven direct inzicht in de jackpotstand en de uitslagen.

Meer online verkoop
Vijfentachtig procent van de loten ging nog ouderwets over de toonbank. Voor een logische transitie van off- naar online verkoop, voorzag Mangrove de drie app’s van een lotenchecker. Door het scannen van de barcode op het fysieke lot zie je direct hoe leuk en makkelijk online meespelen is. En — niet geheel onbelangrijk — of je iets gewonnen hebt.

Kansmanagement
Dankzij de app spelen deelnemers beter in op kansen. Ze krijgen notificaties wanneer de jackpot valt. Mét een directe call to action spelen ze mee. Voor Lotto en Eurojackpot zijn vooral late beslissers erg blij met de app: zelfs vlak voor de trekking kopen zij nu snel en eenvoudig een lot. Handig als de jackpot op het laatste moment een recordhoogte bereikt.