Geplaatst door Wisse Kommunikatie

Europe Watch Group kiest voor NetSuite OneWorld

NetSuite Inc., leverancier van cloudgebaseerde financiële, ERP en omnichannel commerce software, laat weten dat Europe Watch Group BV heeft gekozen voor NetSuite OneWorld om zijn internationale groeiplannen te ondersteunen. Europe Watch Group BV is de wereldwijde distributeur van de horlogemerken CLUSE en Cortese voor consumenten en retailers in 120 landen. Het bedrijf wil de software van NetSuite inzetten voor bedrijfskritische processen, zoals accounting, financiën, voorraad- en orderbeheer, multi-currency transacties, reporting en analyse.

Het in Amsterdam gevestigde Europe Watch Group is in 2013 opgericht door Ed Postmus en Rudyard Bekker en is wereldwijd een van de snelst groeiende distributeurs van kwalitatief hoogwaardige horloges. Het bedrijf verstoort het traditionele oligopolie in de horlogeretail met sterke merken en exclusieve designs. Europe Watch Group begon ooit met een systeem van Exact Online, maar kwam er snel achter dat de beperkingen van de software de groei van het bedrijf in de weg stonden. Accounting, orderafhandeling en e-commerce waren op zichzelf staande afzonderlijke processen, wat zorgde voor veel fouten en onnodige herhaalde handelingen.

“Door de beperkingen van de software moesten onze werknemers hun werk twee keer uitvoeren”, aldus Rudyard Bekker, oprichter en CEO van Europe Watch Group. “Bovendien vormde het gebrek aan realtime inzicht in het voorraadbeheer van onze partners een serieuze beperking.”

Europe Watch Group heeft ook gekeken naar SAP Business One en Microsoft Dynamics, maar het koos uiteindelijk voor NetSuite OneWorld als centraal bedrijfssysteem. NetSuite OneWorld geeft het bedrijf inzicht in de werkzaamheden in de fabriek in China en in de orderafhandeling en de magazijnvoorraden wereldwijd. Het bedrijf heeft plannen om binnenkort nieuwe opslaglocaties te openen in Hong Kong en de Verenigde Staten. NetSuites’ cloud-architectuur zal hier een belangrijke bijdrage aan leveren.

“NetSuite OneWorld biedt ons een portal voor onze hele business-to-business keten waarmee we niet alleen onze 2.000 retailpartners wereldwijd beter van dienst kunnen zijn, maar ook onze distributeurs en sales managers”, aldus Bekker.

NetSuite OneWorld zal de groei van Europe Watch Group versterken dankzij de volgende eigenschappen en voordelen:

• Een uitgebreid aanbod aan internationale mogelijkheden. De software ondersteunt 190 valuta’s, 20 talen, automatische belastingberekening, reporting in meer dan 100 landen, klanttransacties in meer dan 200 landen en biedt een oplossing voor het stroomlijnen van bedrijfskritische processen.
• Een schaalbaar platform dat meegroeit met de organisatie. NetSuite biedt een platform dat zich aanpast aan de groei van de organisatie. Daarnaast biedt het platform de mogelijkheid makkelijk en snel functionaliteiten toe te voegen wanneer Europe Watch Group bijvoorbeeld nieuwe markten betreedt of nieuwe distributeurs aanstelt.
• Efficiënt orderbeheer. Europe Watch Group kan managementprocessen stroomlijnen door orders te centraliseren en ze efficiënt te verwerken zonder dubbel te hoeven administreren.
• Realtime inzicht in de bedrijfsvoering en business intelligence. Met NetSuite krijgt Europe Watch Group realtime inzicht in de belangrijkste bedrijfsprestatie-indicatoren. Dat zorgt voor een eenduidige weergave van de bestellingen en verkoopcijfers wereldwijd.
• Aanpassingsmogelijkheden. Aanpassings- en integratieopties in het SuiteCloud-ontwikkelplatform helpen Europe Watch Group workflows op te starten om te kunnen voldoen aan de wensen van grote klanten zoals NordStrom, Lafayette en Selfridges.

Europe Watch Group verkoopt jaarlijks meer dan één miljoen horloges. Het bedrijf verwacht dit aantal in de nabije toekomst te verdubbelen. De gecentraliseerde rapportage en analyse in NetSuite maken het makkelijker voor het management om groei- en vraagpatronen te begrijpen en beter te kunnen inspelen op kansen in de markt.

“NetSuite is de oplossing die we nodig hebben om ons bedrijf te laten groeien, in contact te komen met onze klanten en partners en te kunnen voldoen aan onze dringende behoefte aan integratie en zichtbaarheid”, besluit Bekker.

————————–