Everest optimaliseert customer experience bij de Alliantie

’s-Hertogenbosch, 31 maart 2015 – In het kader van een in- en extern digitaliseringstraject heeft Everest, de business engineering company voor financiële dienstverleners en de overheid, woningcorporatie de Alliantie geholpen bij het optimaliseren van het proces voor het verwerken van reparatieverzoeken. Everest heeft een visuele applicatie ontworpen waarmee medewerkers van het klantcontactcentrum in maximaal vijf klikken het antwoord kunnen formuleren op reparatieverzoeken van huurders. Tevens is het voor medewerkers duidelijk of de eigen vakmannen de reparatie kunnen uitvoeren. Door deze efficiencyslag bespaart de Alliantie kosten en is de customer experience naar een hoger niveau getild.

Eén van de onderdelen van het digitaliseringstraject was het visualiseren van de beslisbomen. Om dit mogelijk te maken heeft Everest de gehele reparatieketen uitgewerkt en actief de workshops en teammeetings begeleid. Zo is in nauwe samenwerking met de Alliantie de complexe logica vertaald naar een handzame en eenvoudige tool. Dankzij deze tool wordt nu gemiddeld 80 procent van de reparaties, die de Alliantie door eigen vakmannen gedaan wil hebben, ook daadwerkelijk door eigen technici uitgevoerd. Dit getal is nog nooit zo hoog geweest. Huurders worden vaker in één keer geholpen, de contactmomenten tussen de Alliantie en de huurder zijn verkort, het aantal fouten is verminderd en een kostenbesparing is gerealiseerd.

“Wij werken al een lange tijd met Everest samen. Dat bevalt zo goed, dat we daarom ook zonder twijfel Everest weer hebben betrokken bij dit digitaliseringstraject”, aldus Peter de Regt, manager Informatisering en Automatisering bij de Alliantie. “Het werken met de mensen van Everest hebben wij altijd als een feestje ervaren.” Zijn collega Jacqueline Tan, projectmanager, vervolgt: “In de samenwerking was er nooit sprake van een klassieke klant-leveranciersrelatie. We hebben alle uitdagingen als team aangepakt en dat werkte zeer prettig. Mede hierdoor zijn de resultaten boven verwachting. Hier staat een tevreden klant.”

Rogier Vos, projectmanager bij Everest: “Wij hebben samen met de Alliantie de eerste stap gezet naar het verder digitaliseren van hun dienstverlening. Naast de implementatie van de beslisbomen voor de reparatieverzoeken gaat Everest ook andere bedrijfsprocessen optimaliseren, zoals betalingsregelingen en huuropzeggingen. We zijn blij dat we nog niet klaar zijn bij de Alliantie, want de indrukwekkende resultaten smaken absoluut naar meer!”

——–

Over de Alliantie
De Alliantie is een woningcorporatie met woningen in het noorden van de Randstad. Met bijna 60.000 woningen is de Alliantie een van de grootste woningcorporaties in Nederland. De corporatie zorgt voor betaalbare en goede woonruimte, in vitale wijken. Voor meer informatie: www.de-alliantie.nl.

Over Everest
Als één ding zeker is in de wereld van financiële dienstverlening en centrale overheid, dan is het wel

verandering. Wetten en regels, technologieën, maatschappelijke trends, klantbehoeften, wat vandaag de norm is, kan morgen al achterhaald zijn. Everest ziet deze veranderingen met vertrouwen tegemoet. Sterker nog: Everest draagt er zelf aan bij. Met innovatieve ICT-oplossingen die banken, verzekeraars en (overheids)-instellingen in staat stellen om continu in te spelen én vooruit te lopen op de dynamiek van de markt. Oplossingen die organisaties écht wendbaar maken. Die zorgen voor efficiëntere ICT-processen. Voor een snellere time-to-market. En voor een excellente klantbeleving. Wat de doelen ook zijn, Everest helpt om ze te bereiken. Laat de toekomst maar komen.

Everest is de business engineering company die complexe businessvraagstukken vertaalt in innovatieve en wendbare IT-oplossingen voor financiële dienstverleners en centrale overheid. In 1996 opgericht en gevestigd in ’s-Hertogenbosch is Everest inmiddels 200 medewerkers sterk en onderdeel van Total Specific Solutions (TSS).