EvoSwitch verlengt Gold Status als partner van AMS-IX

Amsterdam, 27 januari 2015 – EvoSwitch, een toonaangevende leverancier van duurzame en innovatieve carrier- en cloud-neutrale datacenterdiensten, heeft vandaag bekendgemaakt dat AMS-IX (Amsterdam Internet Exchange) aan EvoSwitch voor het tweede jaar op rij de Gold-status heeft toegekend. Dit is het hoogste niveau dat voorbehouden is voor de meest succesvolle partners die ISP’s, Content & Cloud Providers en andere internetverwante partijen verbinden met AMS-IX. EvoSwitch staat in voor de colocatie van een deel van de netwerkinfrastructuur van AMS-IX in zijn AMS1-datacenter in de regio Groot-Amsterdam, waar klanten een verbinding tot stand kunnen brengen met ongeveer 700 met AMS-IX verbonden netwerken over de hele wereld.

AMS-IX vernieuwde zijn partnerprogramma in 2013 en voerde verschillende statusniveaus voor partners in, terwijl het maximum werd gehaald uit co-marketing om zowel de partners als Amsterdam als hub voor interconnectie op het openbare Internet te promoten.

Mark Cooper, Chief Commercial Officer (CCO) van AMS-IX: “Onze partners spelen een belangrijke rol in de groei van AMS-IX. Vorig jaar sloot 74% van onze nieuwe klanten aan via een partner, ten opzichte van 68% in 2013. We waren het eerste internetknooppunt ter wereld dat een partnerprogramma lanceerde, waarbij de partners een integraal onderdeel van onze strategie waren. EvoSwitch heeft bewezen een sterke en geëngageerde partner te zijn, en we kijken ernaar uit ons onderlinge succes in 2015 voort te zetten.”

“We zijn natuurlijk enorm blij met de verlenging van onze status als AMS-IX-partner”, aldus Eric Boonstra, Managing Director van EvoSwitch. “Zij bieden een grote waarde voor onze klanten die nood hebben aan internetconnectiviteit met lage latentie. Naarmate onze klantenmix evolueert van internetgericht naar leveranciers en kopers van Cloud-diensten, verwachten we dat AMS-IX een leidinggevende rol zal spelen in de terbeschikkingstelling van een platform voor neutrale, gedistribueerde connectiviteitsdiensten die niet alleen ten goede komen aan onze klanten, maar ook aan Amsterdam als regio waar internationale organisaties hun wereldwijde of regionale Cloud-platforms bouwen en onderling met elkaar verbinden.”

AMS-IX lanceerde zijn partnerprogramma als reactie op een toenemende vraag van partijen over de hele wereld die zich wilden aansluiten op AMS-IX. Sinds de lancering heeft AMS-IX klanten van over de hele wereld verwelkomd. AMS-IX-partners die collocatie of netwerkdiensten aanbieden, spelen een belangrijke rol bij de aansluiting van deze klanten.

———-

Over AMS-IX

AMS-IX (Amsterdam Internet Exchange) is het grootste internetknooppunt ter wereld. Het is in de vroege jaren ’90 opgericht als een non-profit, neutraal en onafhankelijk internetknooppunt. Momenteel komen bijna 700 aangesloten onafhankelijke netwerken samen om onderling internetverkeer van meer dan 3 Terabit per seconde uit te wisselen.

Het AMS-IX platform biedt IP interconnectie- en peering-diensten van gegarandeerde hoge kwaliteit voor alle typen IP-verkeer, of het nu gaat om traditionele data, Voice-over-IP, mobiel internetverkeer of video. Door peering kunnen deze netwerken hun eindgebruikers (consumenten en bedrijven) stabiele, snelle en kost-efficiënte internetdiensten leveren.

AMS-IX beheert ook ‘s werelds eerste mobiele peeringpunten: de Global GPRS Roaming Exchange (GRX), de Mobile Data Exchange (MDX)  en het IPX Interconnectiepunt. AMS-IX beheert daarnaast nog drie Internet Exchanges in het buitenland: AMS-IX Hong Kong, AMS-IX Caribbean op Curaçao en AMS-IX East Africa Exchange Point in Kenia. AMS-IX’s dochteronderneming AMS-IX USA Inc. beheert AMS-IX New York, AMS-IX Bay Area en AMS-IX Chicago in de Verenigde Staten. www.ams-ix.net

Over EvoSwitch

EvoSwitch is een toonaangevende provider van veilige en hyperconnected cloud- en carrier-neutrale datacenter diensten. Met duurzame datacenters op de grootste wereldwijde knooppunten van het Internet, is EvoSwitch thuisbasis voor ’s werelds belangrijkste content-, cloud- en netwerkproviders. EvoSwitch legt nadruk op het faciliteren van marktplaatsen binnen het datacenter, waarbij aantoonbare waarde wordt gecreëerd voor klanten en partners. www.evoswitch.com