Industry Wire

Geplaatst door Expand Online

Expand Online genomineerd voor European Search Awards 2015

Samen met Wave International is online marketing bureau Expand Online genomineerd voor de European Search Awards 2015. De Google AdWords campagne is in de race voor een award in de categorie “Best Integrated Campaign”.

Nieuwe klanten genereren

Wave International is de holding van de twee grootste Nederlandse kappersketens: Cosmo Hairstyling en Team Kappers. Cosmo Hairstyling maakt de service van een topstylist voor een grote groep toegankelijk en richt zich voornamelijk op fashion en trend forward consumenten. De focus van Team Kappers ligt op kwaliteit voor een betaalbare prijs.

Het belangrijkste doel van de campagne is het genereren van nieuwe klanten in lokale haarsalons door het aanleveren van kwalitatieve leads via de websites van Cosmo Hairstyling en Team Kappers tegen een lage cost per lead. Om deze doelstelling te behalen was het essentieel om online en offline te integreren.

Samenbrengen van online en offline

Een combinatie van long tail zoektermen, lokale bodaanpassingen, specifieke targeting en advertenties op mobiele apparaten en de inzet van remarketing zorgden voor kwalitatief verkeer op de websites van beide ketens. Specifieke landingspagina’s werden ingezet met de mogelijkheid om een kortingsvoucher te downloaden. Om zeker te weten dat de campagne alleen nieuwe klanten zou opleveren, is gebruik gemaakt van ‘remarketing lists for search ads’ (RLSA) waarmee gebruikers die de voucher al gedownload hadden werden uitgesloten.

 

Elke klant die een salon bezocht met een online voucher werd geregistreerd in de kassa. Deze data werd, inclusief omzetcijfers en zelfs uitgaven per klant, samengevoegd met de data uit Google AdWords en Analytics. Ook de gemaakte telefonische afspraken zijn op zoekwoordniveau doorgemeten. Het resultaat: compleet inzicht in de funnel van advertentievertoning tot nieuwe klant, nieuwe klanten voor een winstgevende prijs én een daling in kosten per conversie (voucher download of online boeking) van 87%.

Marlies Verschure, Digital Manager bij Wave International, over de campagne: “De kappersmarkt is traditioneel. Bij Wave int geloven we heilig in online marketing. Het is natuurlijk fantastisch dat we met deze effectieve SEA campagne bewijzen dat het direct leidt tot nieuwe klanten in onze salons. ‘Van Clicks naar Bricks’. Als franchisegever is dat de meerwaarde die je biedt aan franchisenemers.”

Over European Search Awards
Jaarlijks worden de European Search Awards uitgereikt aan de beste cases op het gebied van SEO, PPC, Digital and Content Marketing in Europa. De uitreiking vindt dit jaar plaats op 22 april in Berlijn. Eerdere nominaties van Expand Online waren de campagne voor Holland at Home in de categorie “Best Pan European Campaign” (2014) en de campagne voor Vodafone/BelCompany in de categorie “Best Local Campaign” (2013). Meer informatie over de awards:

http://www.europeansearchawards.com/2015-shortlist.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht