Geplaatst door Nasano

eXtropy scherpt groeistrategie aan met behulp van Nasano Management

Apeldoorn, 10 februari 2016 – eXtropy, het adviesbureau op het gebied van Business Process Management uit Apeldoorn, zet een vervolgstap in de ontwikkeling van een nieuwe (commerciële) strategie. Nasano Management, eveneens uit Apeldoorn, heeft het proces begeleid en gaat invulling geven aan de commerciële implementatie van de nieuwe strategie.

Business Process Management
eXtropy, het bedrijf van Guido Willemsen, dat opgericht is in 2007, helpt haar klanten in het ontzorgen, beheersen, verbeteren en het automatiseren van haar bedrijfskritische processen. De afgelopen jaren bedienden zij klanten als KPN, Bakker Logistiek, Heineken, V&D en Vodafone. Over de volgende stap zegt Willemsen: “In alles merkten wij dat we als bedrijf toe waren aan een volgende stap. Wij zijn toen op zoek gegaan naar een partij die ons hier zowel vanuit strategisch als uitvoerend perspectief in kon begeleiden, maar dan wel op een pragmatische en daadkrachtige wijze.”

Strategische heroriëntatie en commerciële implementatie
De strategische heroriëntatie die door Nasano Management werd begeleid, bracht ons tot het inzicht dat wij door een slimme aanpassing in ons bedrijfsmodel op een duurzame wijze meer waarde zouden kunnen toevoegen aan ons klanten. De keuze werd gemaakt om het productenportfolio van eXtropy aan te scherpen met het leveren en implementeren van een Business Process Management systeem (BPMS). Deze eerste stap maakt onderdeel uit van een lange termijn strategie. De komende jaren zijn meer ontwikkelingen voorzien die er voor moeten zorgen om nog meer waarde toe te voegen aan de klanten van eXtropy en daarmee indirect ook aan eXtropy, haar aandeelhouders en medewerkers. Onderdeel van deze strategie is het verder uitbouwen van de sales- en marketingorganisatie van eXtropy door Nasano Management. “De samenwerking met Nasano Management voelt zo vertrouwd; alsof ze onderdeel uitmaken van onze organisatie. Ons commercieel geweten, zou je kunnen zeggen”, aldus Guido Willemsen.

Over eXtropy B.V.
eXtropy ontwerpt en implementeert bedrijfsprocessen in de retail, telecom en logistieke dienstverlening. Kenmerkend voor haar werkwijze is dat vanuit een vastgestelde Business Architectuur een vertaling wordt gemaakt naar de bedrijfsvoering. De consultants van eXtropy geven niet alleen advies; ze implementeren de verandering daadwerkelijk en nemen hun verantwoordelijkheid voor een succesvolle verbetering. Klanten die onder andere door eXtropy worden bediend zijn KPN, Vodafone, AHOLD, Jumbo, DB Schenker en Bakker Logistiek.

Over Nasano Management B.V.
Nasano Management helpt bedrijven met het duurzaam verbeteren van hun verkoopresultaat. Dit doen zij onder andere door (commercieel) strategisch advies, maar ook door leadgeneratie en het leveren van Interim Sales & Marketing Professionals en Interim Managers. Nasano Management, opgericht in 2013, is gevestigd in Apeldoorn en werkt met een groot netwerk van Interim Professionals. Nasano Management is opgericht door Jeroen Venus die de afgelopen 20 jaar zijn sporen heeft verdiend met het aansturen en ontwikkelen en ICT bedrijven in binnen- en buitenland.