Industry Wire

Geplaatst door myThings

Facebook erkent myThings als FBX-gekwalificeerd

myThings is een van de eerste drie bureaus in Europa dat door Facebook gekwalificeerd is en toegang heeft tot de Facebook Exchange. Hiermee kan myThings haar adverteerders een enorm bereik onder Facebook-leden bieden (meer dan 1 miljard) en heeft zij toegang tot de topposities van het sociale netwerk, inclusief de newsfeed.

Als bevoegd FBX bureau opent er een zee aan ruimte voor myThings; zoals het real-time biedingsmechanisme waarmee zij alle (zeer betrokken) Facebookleden kan bereiken, maar ook de FBX ad inventory die net als de newsfeed een van de meest waardevolle bronnen op het internet is.

myThings voert op dit moment al retargetingcampagnes op Facebook voor meer dan 400 toonaangevende adverteerders als Adidas , Microsoft, Yves Rocher, Free Record Shop, Roompot Vakanties, GroupDeal. Nu komt daar het unieke bereik van FBX bij. Uit een eerdere studie van myThings blijkt dat maar liefst 31% van alle online gebruikers via FBX bereikt kan worden, dat is het grootste bereik van alle RTB exchanges. Bovendien is het mogelijk een 50% lagere ECPA (effective cost per acquisition) te realiseren, terwijl de post click conversie ratio tot 50% hoger kan liggen.

In de RTB wordt gebruik gemaakt van programmatic data, waardoor de innovatieve technologie van myThings gebruik kan maken van het beste wat FBX te bieden heeft en beschikt de adverteerder over enkele unieke mogelijkheden:

1 ) Zeer nauwkeurige targetting op Facebook via tailor-made businessgedreven segmentatie. MyThings is in staat om de unieke doelstellingen van elke adverteerder in te zetten om meer omzet uit een FBX campagne te halen. Denk bijvoorbeeld aan de acquisitie van nieuwe bezoekers, het reactiveren van bestaande gebruikers, het genereren van vraag en het optimaliseren van categorie en product op basis van de hoogste waarde en branding. Wanneer deze doelstellingen eenmaal bekend zijn, kan voor elk uniek segment een unieke campagne worden ingericht met een eigen prijsstrategie, bannering, communicatie, frequency-cap en sequence.

2 ) Uitgebreide toegang tot FBX campagnedata: myThings biedt adverteerders transparantie in alle segmenten van haar doelgroep, opdat zij meer inzicht krijgen in de resultaten van hun FBX campagnes en zij de juiste beslissingen kunnen nemen en bij kunnen sturen op de eigen marketingkanalen. Daarnaast biedt myThings haar klanten transparantie per distributiekanaal en toegang tot multi-attributie analyse.

3 ) Optimale flexibiliteit van Facebook advertenties door middel van de in-house ontwikkelde FBX banner generator: hiermee doelt men op de meerdere opties om berichten aan te passen op Facebook. Zo kan de adverteerder, bijvoorbeeld, dynamische en statische teksten combineren en gebruikers een boodschap laten zien die het past bij het product waar ze op gebrowsed hebben.

4 ) Zeer efficiënte FBX oplossing door middel van real-time programmatic advertising: de intelligente algoritmen van myThings analyseren honderden parameters om een inschatting te maken van de lifetime value van elke unieke gebruiker. Customer lifetime value is een belangrijke factor voor real-time targeting, bidding en creatieve beslissingen over het bannertype. Hierdoor worden campagnes efficiënter en verbeterd de performance. “Door de combinatie van Facebook’s massive bereik en myThings’ innovatieve personalised retargeting technologie is een verregaand effect op de performance van onze adverteerders waar te nemen”, aldus Benny Arbel, CEO van myThings. “Wij zijn verheugd dat wij FBX newsfeed kunnen toevoegen aan ons uitgebreide datagedreven display aanbod, deze bestaat inmiddels al uit desktop, video en mobiel.”

Over myThings
myThings is  opgericht in 2005 en wereldwijd marktleider in datagedreven advertentie oplossingen. Het bedrijf is gespecialiseerd in tailormade digitale campagnes voor toonaangevende adverteerders verspreid over 30 markten. Onder de adverteerders bevinden zich; Adidas, Walmart, ToysRUs, Littlewoods, Nelly, Zalando, T-Mobile, Best Buy en Microsoft.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht