Geplaatst door Mediahuis Connect

FEBIAC rijdt verder met Mediahuis Connect en IPM Advertising als premium mediapartners

Na de succesvolle Salongids van het voorbije Autosalon heeft FEBIAC de realisatie van zijn saloncatalogus opnieuw toegekend aan Mediahuis Connect en IPM Advertising. Beide regies engageren zich hiermee voor de volgende twee jaar in de productie en verdeling van de officiële Salongids.

De oorspronkelijke opzet blijft dezelfde: een glossy magazine van ruim 100 pagina’s met een volledig overzicht van alle innovaties op auto- en motorvlak en inzake lichte bedrijfsvoertuigen. De catalogus richt zich naar een brede doelgroep en verschijnt in Het Nieuwsblad, L’Avenir, La Dernière Heure en La Libre. Met deze mediamix wordt tevens een optimale verdeling in het noorden en het zuiden van het land alsook in Brussel gegarandeerd. Daarbij zal er voor 2017 nog meer op het digitale aspect ingezet worden door de saloncatalogus op de respectievelijke websites en tablet kranten aan te bieden.

Mediahuis Connect en IPM Advertising breiden ook het advertentieaanbod uit met een aantal digitale nieuwigheden. “Via verschillende targeting mogelijkheden zullen wij autocampagnes heel doelgericht kunnen uitleveren. Finaal zou dit in een betere conversie moeten resulteren met nog meer toegevoegde waarde voor de adverteerder” aldus Bart Bollen, Business Development Manager Crossmedia.

Anja Helsen, Communication en Media Manager Salon bij FEBIAC: “Onze samenwerking is vorig jaar bijzonder goed verlopen. Naast de ruime verspreiding van de Saloncatalogus, konden we rekenen op zeer mooi redactioneel werk, een professionele opvolging en een gemotiveerd commercieel team. Mediahuis Connect en IPM Advertising staan achter betrouwbare krantenmerken en daar willen we het Autosalon maar al te graag aan associëren. Ik kon dan ook niet anders dan de samenwerking dit jaar verder zetten!”

Naar aanleiding van dit premium partnership hield Mediahuis Connect op maandag 19 september een guerrilla actie aan de kantoren van FEBIAC waar op dat moment de marketingtop van de autosector aanwezig was. De actie had als doel om het advertentieaanbod rond het Autosalon 2017 door Nils Dero, Key Accountmanager Automotive bij Mediahuis Connect, met een knipoog onder de aandacht te brengen. Bekijk hier de aftermovie van de actie.

Voor meer informatie kan u steeds terecht bij Bart Bollen, Business Development Manager Crossmedia bij Mediahuis Connect (bart.bollen@mediahuis.be).

Over Mediahuis Connect

Mediahuis Connect is de interne mediaregie van alle nieuwsmerken en classifiedsproducten van Mediahuis en biedt adverteerders een totaaloplossing: intelligente en kwalitatieve connecties met consumenten. Met de baseline “Wij zoeken graag aandacht” zet Mediahuis Connect een aanbod in de markt dat adverteerders de mogelijkheid biedt om hun doelgroepen op een creatieve manier aan te spreken binnen een geloofwaardige en relevante context. Met aan de basis een rijke portfolio aan kwalitatieve nieuwsmerken heeft Mediahuis Connect zowel het bereik als de gerichtheid in huis om voor elke klant de juiste impact te realiseren. www.mediahuisconnect.be