Geplaatst door LiveWIRE

Finalisten LiveWIRE Award 2015 bekend

Dertien jonge innovatieve ondernemers hebben vandaag gestreden om een finaleplaats voor de LiveWIRE Award 2015 bij Shell in Rijswijk. Vier van hen wisten een plek in de finale te bereiken die op 3 december a.s. plaatsvindt. LiveWIRE is een programma van Shell en de Kamer van Koophandel.

Finalisten

Marcel Fleuren van EXO-L: “We hebben hier keihard voor gewerkt en zijn heel blij dat het zich uitbetaalt. Wij passen tussen deze toffe bedrijven. Met LiveWIRE hebben we nu een steun in de rug om onze internationale bekendheid te vergroten en interesse op te wekken bij iedereen die zijn enkels verzwikt.”

Maja Rudinac van Robot Care Systems: ”Wij zijn blij dat ons product de aandacht krijgt die het hoort te krijgen. En dat mensen erkennen hoe belangrijk het is dat ouderen de zorg krijgen die ze verdienen.”

Job Jansweijer van KonneKt: “Ik ben blij verrast en had dit niet verwacht. Ik hoop dat LiveWIRE ervoor zorgt dat ik KonneKt voor nog meer kinderen beschikbaar kan stellen.”

Alexander Gunkel van Skytree: “We worden het eerste bedrijf dat wereldwijd opslag van CO2 tot een commercieel product maakt. We zijn erg blij dat we door zijn naar de finale.”

“Er stonden vandaag dertien ondernemers met een groot innovatief vermogen bij elkaar op het podium. Het is geweldig om te zien hoe ambitieus en innovatief jonge ondernemers zijn,” zegt Wouter Weyers, Kamer van Koophandel Programme Manager LiveWIRE. “Op het gebied van welvaart en welzijn hebben wij allemaal baat bij sterke innovatieve ondernemers. LiveWIRE ondersteunt hen met advies, online tools en de expertise die de KvK in huis heeft. Zo helpen wij schitterende ondernemers verder. Op een dag als deze zijn we bijzonder trots en we feliciteren de vier finalisten van harte.”

“Vandaag zagen we weer dat innovatie een breed begrip is dat niet alleen van toepassing is op producten en diensten, maar ook op de eigen onderneming,” zegt Celina Wang, Shell LiveWIRE Netherlands Programme Manager. “Deze ambitieuze ondernemers dragen bij aan de Nederlandse economie en LiveWIRE maakt een snelle groei mede mogelijk. Met een aansluiting op het grote netwerk van Shell, de KvK én het internationale LiveWIRE-programma, sta je als ondernemer sterker.”

LiveWIRE Award

De LiveWIRE Award wordt ieder jaar uitgereikt aan de ondernemer jonger dan 35 jaar die de jury weet te overtuigen van zijn innovatievermogen en ondernemerschapskwaliteit. De finalisten maken kans op de juryprijs van €20.000,- en de publieksprijs van €5.000,-. Op 3 december a.s. wordt de winnaar van de juryprijs en de publieksprijs verkozen. Voor de publieksprijs kan vanaf 5 november a.s. online gestemd worden via www.livewire.nl/getwired.

Juryvoorzitter Arjanneke Teeuw van Healthy People, Yousef Yousef van LG Sonic en winnaar LiveWIRE Award 2014, Maurice Benning van Shell en Fons Schootstra van de Kamer van Koophandel vormden dit jaar de jury. Arjanneke Teeuw geeft per finalist aan waarom zij zich finalist mogen noemen. Over Skytree: “Schitterend dat je ruimtetechnologie kunt toepassen om maatschappelijke uitdagingen aan te pakken.” Over KonneKt: “Overtuigend dat je heel goed kunt ondernemen vanuit je hart.” Over EXO-L: “De jury was onder de indruk van het businessplan en het innovatievermogen.” Over Robot Care Systems: “Mooi om te zien dat je een groot maatschappelijk probleem kunt oplossen met technologie.”