Geplaatst door Kentaa

Fondsenwervende evenementen steeds belangrijker voor non-profits

Fondsenwervende evenementen hebben in de afgelopen jaren gezorgd voor steeds meer inkomsten voor non-profitorganisaties. Zo bleek onder andere uit de rapportage die Peerworks Consulting ieder jaar maakt over de top 20 fondsenwervende evenementen van Nederland. In 2015 moest men namelijk minimaal €463.037 ophalen met een evenement om in de top 20 te komen, een verdubbeling ten opzichte van 2014. De lat voor deze vorm van fondsenwerving, ook wel event fundraising genoemd, wordt door goede doelen en andere non-profitorganisaties dan ook met recht steeds hoger gelegd.

Daarnaast gaan ook steeds méér organisaties aan de slag met event fundraising. Daarom heeft Kentaa, samen met Walter van Kaam van Fundraiser Online, een whitepaper over dit onderwerp geschreven. Het whitepaper ‘Fondsen werven met evenementen’ biedt handvatten voor event fundraising. Wat zijn de cruciale ingrediënten voor een succesvol evenement? Wat is de plek van het evenement in de fondsenwervende strategie van een charitatieve organisatie? Wat zijn de valkuilen en hoe kan je die het beste omzeilen? Op deze vragen wordt in het whitepaper antwoord gegeven.

Het whitepaper is geschikt voor zowel organisaties die net (willen) beginnen met event fundraising en voor organisaties die daar al meer ervaring mee hebben.

Download hier het whitepaper ‘Fondsen werven met evenementen’

Over Kentaa
Kentaa helpt organisaties met online fondsenwerving. Wij willen dat zoveel mogelijk mensen met succes en plezier geld ophalen. Om zo iedereen kansen te bieden op een goed leven en de wereld beter te maken.

Daartoe ontwikkelen wij slimme platforms en geven wij advies om successen te boeken met crowdfunding, event fundraising, peer-to-peer fundraising en online collecteren. Onze klanten bestaan onder andere uit goede doelen, universiteiten, musea, zorginstellingen en sportverenigingen.