Formido lanceert mobiele site

Formido Bouwmarkten beschikt sinds deze week over een mobiele site. Dat laat e-commerce manager Lisanne Redczus weten. “Met onze mobiele site maken we de zoektocht voor onze klanten gebruiksvriendelijker.” Formido verwacht met haar mobiele site dan ook meer online bestellingen te realiseren. “Tijdens het klussen heeft de consument niet altijd beschikking over een laptop of tablet. Een mobieltje heeft vrijwel iedereen altijd wel bij de hand. Blik verf tekort? De klusser bestelt zijn verfproduct nu extra gemakkelijk via zijn mobieltje.

De bouwmarkt is gestart om de meest gebruikte pagina’s – waaronder het bestelproces – mobiel te maken, omdat daar nu de meeste winst te behalen valt. In 2015 zal de mobiele site verder geoptimaliseerd worden.

Formido opende als eerste bouwmarkt in december 2012 haar online deuren. En met succes. “De online omzet is ten opzichte van vorig jaar verdubbeld. En ons productaanbod hebben we binnen twee jaar verdriedubbeld naar 10.000 dhz-artikelen. En we blijven doorgroeien”, aldus Redczus. Vorige maand won Formido de ABN-AMRO Webshop Award 2014-2015 in de categorie Bouwmarkten.