Geplaatst door Porter Novelli

Frisse start voor studenten met strakke HP Inc. laptops

HP Inc. presenteert vandaag het nieuwe Pavilion portfolio. De back to school line-up, speciaal bedoeld voor studenten en gezinnen, bestaat uit convertibles en notebooks in verschillende kleuren. De vernieuwde HP Pavilion line-up is tevens dunner en lichter dan voorgaande generaties.

HP Pavilion x360: het nieuwe digital thread design is beschikbaar in vijf kleuren, in de formaten 11.6 inch en 13.3 inch. Het slimme scharnier dat is afgeleid van de HP Spectre x360 zorgt ervoor dat het device vier verschillende devices in één is.

HP Pavilion: biedt scherpe graphics, vijf nieuwe kleuren, het nieuwe digital thread design en een optionele Intel® RealSenseTM Camera voor betere beveiliging dankzij gezichtsherkenning met Windows Hello.

“De technologie die wij gebruiken weerspiegelt wie wij zijn en waar wij voor staan. Daarom vinden wij het belangrijk dat consumenten de vrijheid hebben om een pc te kiezen die past bij hun levensstijl”, zegt Louis Perrin, director, consumer products, Personal Systems EMEA, HP Inc. “De nieuwe Pavilion notebooks van HP Inc. zijn betaalbaar en beschikken over nieuwe opties op het gebied van functionaliteit en design.”

Kleurrijke prestaties
De nieuwe HP Pavilion pc’s zijn verkrijgbaar in moderne kleuren en beschikken over audio getuned door B&O PLAY, heldere displays zoals het optionele Full HD IPS, de nieuwste Intel of AMD processors en geweldige graphics. Omdat men steeds vaker onderweg is zijn de HP Pavilion convertibles en notebooks dunner en lichter dan voorgaande generaties. De devices zijn uitgerust met prismatische lithium ion accu’s. Hierdoor gaat de batterij langer mee. Ook beschikken de apparaten over HP Fast Charge, waarmee de pc in 90 minuten voor 90% is opgeladen.

Veelzijdig entertainment voor onderweg
Het nieuwe ontwerp van de HP Pavilion x360 notebook is strak en heeft B&O PLAY voor een mooi, vol geluid. De Pavilion x360 is verkrijgbaar in verschillende kleuren waaronder Natural Silver, Modern Gold, Dragonfly Blue, Cardinal Red en Sports Purple. Het design voegt een digital threadpatroon toe aan het keyboarddeck met een parelkleur voor meer diepte en stijl. De 11.6 inch en 13.3 inch HP Pavilion x360’s zijn tussen de 12 en 14 procent dunner en lichter dan voorgaande generaties. Het startgewicht is respectievelijk 1.33 kg en 1.58 kg en de profielen zijn 19.3 mm en 19.8 mm dun.

Andere eigenschappen zijn:
Batterijduur van maximaal 9 uur en 15 minuten.
Opties voor Full HD IPS displays bij het 13.3 inch model.
Tot maximaal 12 GB werkgeheugen en tot maximaal 128 GB SSD met een optie voor SSHD met een maximale opslagcapaciteit van 1 TB, afhankelijk van het model.
Keuze uit een zesde generatie Intel® CeleronTM, Intel® PentiumTM of Intel® CoreTM tot i7 processors.
Fullsize toetsenbord met een optioneel backlit toetsenbord bij de 13.3 inch en 15.6 inch versies en 1.55 mm key travel voor een prettige type-ervaring.
Stijl en prestaties

Het nieuwe portfolio Pavilion notebooks bestaat uit 15,6 inch en 17.3 inch notebooks die aanzienlijk dunner en lichter zijn. De prestaties van de 15.6 inch en 17.3 inch Pavilion modellen zijn aanzienlijk verbeterd zodat apps snel opstarten. De startgewichten van deze devices zijn 2.09 kg en 2.84 kg. De profielen hebben een afmeting van respectievelijk 24.5 mm en 29.9 mm. De nieuwe designs zijn verkrijgbaar in verschillende kleuren zoals Natural Silver, Modern Gold, Blizzard White, Onyx Black, Cardinal Red, Dragonfly Blue en Sport Purple met de nieuwe threaded designelementen op het toetsenbord en de speakers.

Andere eigenschappen zijn:
Zesde generatie Intel® CoreTM met maximaal een i7 processor en een optionele NVIDIA® GeForce® 940MX of NVIDIA® GeForce® GTX 950M, NVIDIA® GeForce® GTX 960M graphics of de zevende generatie AMD A10-9600P Quad-Core met optionele RadeonTM R7 Graphics op geselecteerde modellen.
Tot maximaal 16 GB aan werkgeheugen en tot maximaal 512 GB SSD of tot maximaal 2 TB voor single storage-opties of dual storage opties tot maximaal 2 TB HDD en 128 GB SSD op geselecteerde modellen.
Optionele disk drive voor geselecteerde Pavilion modellen.
Edge to edge HD of FHD IPS displays voor een interactieve ervaring, afhankelijk van het model.

Productiviteit zonder compromis
HP Inc. brengt een nieuwe 32 inch Pavilion QHD display uit met een brede kijkhoek en 100 procent sRGB voor een natuurlijke kleurweergave. Klanten kunnen ook eenvoudig hun devices op de Pavilion aansluiten doordat het scherm is uitgerust met HDMI, DisplayPortTM en een USB-hub. De 32 inch HP Pavilion wordt geleverd met AMD FreeSyncTM. Deze technologie zorgt ervoor dat haperingen en image tearing afneemt, waardoor de gameplay versoepelt en mouse lag vermindert.

Prijs en beschikbaarheid
De 11.6 inch HP Pavilion x360 wordt in juni verwacht en kost € 499,-
De 13.3 inch HP Pavilion x360 met Intel i3 wordt in juni verwacht en kost € 599,-
De 15.6 inch HP Pavilion wordt in juni verwacht en kost € 599,-
De krachtige 15.6 inch HP Pavilion met GTX wordt in juni verwacht en kost € 899,-
De 17.3 inch HP Pavilion wordt in juni verwacht en kost € 1.199,-
De 32 inch HP Pavilion display wordt in juni verwacht.