Gartner benoemt OpenText tot leider in Magic Quadrant voor Enterprise Content Management

OpenText™ (NASDAQ: OTEX, TSX: OTC), de toonaangevende leverancier in Enterprise Information Management (EIM), is door Gartner gepositioneerd als leider in de Magic Quadrant voor Enterprise Content Management. Het rapport dat onlangs door Gartner is gepubliceerd, evalueert in de ECM Magic Quadrant 22 leveranciers die in deze zakelijke markt software aanbieden.

Volgens het rapport van Gartner is de wereldwijde markt voor ECM software in 2013 met 8,6 procent gegroeid naar een omzet van 5,1 miljard dollar. Dit toont aan dat ECM-technologieën steeds meer worden toegepast en waarde toevoegt voor bedrijven. Daarnaast bieden steeds meer ECM-leveranciers cloud-gebaseerde omgevingen, mobiele interfaces en sociale media mogelijkheden aan om in de behoeften van de markt te voorzien.

Het rapport erkent verder dat het concept van ‘content in context’ belangrijk is voor de evolutie van deze markt. Bedrijven hebben steeds meer behoefte aan het aanbieden van gepersonaliseerde content aan de juiste mensen, op het juiste moment, via de juiste apparaten en in lijn met specifieke bedrijfsprocessen of behoeften.

“Met de exponentiële groei van bedrijfsinformatie, de verscheidenheid aan mobiele apparaten waarop content te bekijken is, via on-premise of cloud implementaties, wordt het steeds complexer om de informatiestromen binnen een organisatie te beheren”, zegt Muhi Majzoub, Senior Vice President of Engineering bij OpenText. “Onze Content Suite biedt een flexibele strategie voor informatiebeheer en is ontwikkeld om risico’s te verminderen en de groeiende opslagkosten voor informatie te kunnen beheersen. CIO’s kunnen zich hierdoor richten op het gebruik van informatie om groei en innovatie te stimuleren.”

OpenText Content Suite is onderdeel van OpenText’s EIM-strategie en stelt organisaties in staat om hun digitale transformatie te realiseren, informatie te vinden en te beheren om groei en innovatie in hun organisatie te stimuleren en het concurrentievoordeel te vergroten.

De Magic Quadrant toont op een grafische wijze de concurrentiepositie van vier types technologieleveranciers in markten met een hoge groei en een duidelijke differentiatie in aanbieders. Leiders in het kwadrant hebben een sterke visie en zijn goed voorbereid op de toekomst. Voor ECM betekent dit dat organisaties aanwezig zijn in meerdere regio’s, beschikken over een sterk partnerkanaal, consistente financiële prestaties, brede platformondersteuning en een goede klantenservice.

Het volledige rapport over Gartner’s Magic Quadrant voor Enterprise Content Management is hier te downloaden: www.opentext.com/gartnermagicquadrant

Over OpenText
OpenText is marktleider in Enterprise Information Management en helpt bedrijven een ‘digital-first’ wereld te creëren door hun informatiebehoeften te vereenvoudigen, te transformeren en implementaties te versnellen via best practise modellen. Inmiddels gebruiken meer dan 100.000 organisaties oplossingen van OpenText, zowel on premise als in de cloud.