Geplaatst door Dynatrace

Gartner: Dynatrace behoudt koppositie in APM-markt

Utrecht, 24 augustus 2016 – Dynatrace is voor het vierde opeenvolgende jaar door Gartner benoemd als marktleider in de APM (Application Performance Management)-markt. Het onderzoeksbureau baseert die titel op de wereldwijde omzetcijfers van 2015. Dynatrace claimde vorig jaar een marktaandeel van 13,9 procent en liet dubbele groeicijfers zien.

Volgens de cijfers van Gartner groeide de totale APM-markt vorig jaar met 10,6 procent naar een omzet van 2,7 miljard dollar. De omzet van Dynatrace bedroeg dat jaar 376,6 miljoen dollar, een groei van bijna 50 miljoen dollar ten opzichte van het jaar daarvoor. Het bedrijf genereerde ten opzichte van de nummers twee en drie respectievelijk 150 en 170,7 miljoen dollar meer omzet.

Exponentiële groei
De digitale transformatie en de stijgende vraag naar cloudoplossingen zorgden voor een exponentiële groei in de vraag naar het digital perfomance management-platform van Dynatrace. De softwareontwikkelaar onderscheidt zich daarbij met een gebruiksvriendelijk karakter, uitgebreide functionaliteit, krachtige analytics en op de gebruiker gerichte visualisatiemogelijkheden.

Digitale prestaties van topniveau
“Ondernemingen zijn tegenwoordig gebrand op het bieden van een goede customer experience”, zegt John Van Siclen, CEO van Dynatrace. “Voor een goede marktpositie moeten bedrijven continu digitale prestaties van topniveau leveren voor zowel web als mobiel. Volgens ons reflecteert de nummer-1-notering door Gartner het vertrouwen van onze klanten in ons platform. Onze groeicijfers zijn het resultaat van een sterke focus, de voortdurende anticipatie op de behoeften van onze klanten en de innovativiteit van onze oplossingen en diensten.”
Een Word-versie van dit persbericht vindt u hier.

Over Dynatrace
Dynatrace is innovator op het gebied van software voor digital performance management. Die maakt real-time-informatie over de beschikbaarheid en snelheid van applicaties zichtbaar voor business en IT, zodat organisaties maatregelen kunnen nemen om hun applicaties te verbeteren. Dynatrace helpt organisaties van elke omvang om hun applicaties en digitale kanalen te zien door de ogen van hun gebruikers. Wereldwijd gebruiken ruim 7.500 organisaties die inzichten om de complexiteit te beheersen die gepaard gaat met beschikbaarheid en snelheid van applicaties. Zij kunnen zo snel de juiste maatregelen nemen om hun omzet te verhogen door klanten een snelle gebruikservaring te bieden.

Lees hier meer over Dynatrace in de APM-markt. Volg Dynatrace via Twitter en onze blog over performance.