Gartner noemt HAI een “Cool Vendor for Manufacturing Operations”

Zwijndrecht, 12 May 2015 – HAI, de toonaangevende leverancier van software voor productiebedrijven, wordt door Gartner aangemerkt als Cool Vendor in Gartner’s recente rapport: “Cool Vendors in Manufacturing Operations, 2015”, van Simon F. Jacobson en Rick Franzosa. De HAI*QPM software dicht de alombekende informatiekloof tussen standaard bedrijfssystemen en een veelheid aan fabriekssystemen door fabrieksdata uit te lezen en te combineren met handmatig ingevoerde controles. Hierdoor worden controleformulieren in de fabriek overbodig en wordt productie- en kwaliteitsinfomatie inzichtelijk, en dus nuttig.

Innovatief, Baanbrekend en Intrigerend
Leveranciers die geselecteerd zijn in het “Cool Vendor” rapport zijn innovatief, baanbrekend en intrigerend. Het 2015 Cool Vendors rapport belicht o.a. leveranciers die fabrikanten helpen om productie performance beter inzichtelijk te maken en te kunnen analyseren.

In het rapport wordt aangegeven dat fabrikanten steeds grotere hoeveelheden fabrieksdata van diverse bronnen moeten opslaan en beheren. Daarnaast dringt cloud computing onherroepelijk door in fabrieksomgevingen. De in het rapport genoemde Cool Vendors bewijzen dat deze fabrieksinformatiesystemen in SaaS prijsmodellen geleverd kunnen worden (lees: in de vorm van een dienst vanuit de cloud).

“De Cool Vendor erkenning door Gartner onderstreept wat wij al langer horen van onze klanten”, zegt  Peter de Haer, directeur van HAI. “Zij  waarderen het gemak van een implementatie en uitrol van HAI*QPM vanuit de cloud, en genieten daarnaast de voordelen van de op SAP gebaseerde technologie.  Met HAI*QPM wordt de beschikbaarheid van productie- en kwaliteitsinformatie enorm verbeterd, waardoor de kwaliteit beter kan worden geborgd, en de productie performance kan worden geoptimaliseerd.

Over HAI
HAI (www.hai.nl) is de eigenaar van de HAI*QPM Cloud software, die wereldwijd beschikbaar is vanuit de Fujitsu Cloud en lokaal wordt ondersteund in meer dan 20 landen over de hele wereld. HAI*QPM is een Enterprise Manufacturing Intelligence (EMI) systeem voor de semi-proces industrie. Bedrijven als Pepsico, A-ware, Yakult, IFF, Cosun, Orkla Foods, Elopak, Intertaste en Heinz gebruiken HAI*QPM om hun fabrieks- en kwaliteitsinformatie te ontsluiten en processen te verbeteren. De beschikbaarheid van de software vanuit de Cloud maakt een eenvoudige en snelle implementatie mogelijk.

HAI*QPM is ontwikkeld op het SAP NetWeaver platform (en door SAP gecertificeerd). Naar keuze kan HAI*QPM ingezet worden als onderdeel van SAP MII, of zelfstandig draaien.

Disclaimer: Gartner, Cool Vendors in Manufacturing, 2015, Simon F. Jacobson and Rick Franzosa, 29 April 2015. Gartner does not endorse any vendor, product or service depicted in its research publications, and does not advise technology users to select only those vendors with the highest ratings or other designation. Gartner research publications consist of the opinions of Gartner’s research organization and should not be construed as statements of fact. Gartner disclaims all warranties, expressed or implied, with respect to this research, including any warranties of merchantability or fitness for a particular purpose.