Industry Wire

Gebrekkig datamanagement grootste valkuil bij e-commerce

Arnhem, 19 augustus 2014 – Gebrekkig datamanagement zorgt ervoor dat de uitvoering van e-commerce nog te wensen overlaat bij veel organisaties. Dat stelt Human Inference, Europees marktleider op het gebied van datakwaliteitsoplossingen, in haar meest recente whitepaper, die inzicht geeft in de succesfactoren van data-driven e-commerce. Verschillende onderzoeken wijzen uit dat de groei van e-commerce alleen maar toeneemt in de komende jaren. Dit heeft grote gevolgen voor het datamanagement van alle bedrijven en organisaties die zich hiermee bezighouden.

Dankzij de nieuwste technologieën zijn bedrijven tegenwoordig steeds beter in staat om klanten en prospects bij elk touchpoint en na elke vorm van interactie, on- en offline, op basis van specifieke wensen en gedrag te benaderen. In de praktijk blijkt dit echter nog lang niet altijd het geval te zijn. Data blijkt incompleet, vervuild en onbetrouwbaar, medewerkers zijn niet in staat om klanten te identificeren, online omgevingen zijn onvoldoende uitgerust om internationale klantdata te verwerken en ondertussen wordt door gebrekkige validatie elke dag onbetrouwbare data aan de systemen toegevoegd. Hierdoor worden dagelijks kansen gemist, wat een negatief effect heeft op de omzetgroei.

“Wanneer de datakwaliteit en het datamanagement niet op orde zijn, is alle klantdata die on- en offline verzameld wordt over klanten en prospects, in feite waardeloos”, stelt Holger Wandt, principal advisor bij Human Inference. “Maar als e-commerce activiteiten ingebed zijn in de strategische doelstellingen van een bedrijf, dragen deze activiteiten bij aan de kruisbestuiving van on- en offline sales en aan het waarmaken van de missie van de organisatie. Door het kennen en herkennen van de klant en door data-driven e-commerce activiteiten te embedden in de totale bedrijfsstrategie, ontstaat er een uniforme beleving door de klant van alle kanalen en ervaart hij of zij een unieke user experience. Daarnaast beschikken medewerkers op elk moment over een accuraat, compleet en uniek beeld van de klant en zijn zij in staat om de organisatie succesvol te maken.”

De whitepaper ‘De 6 succesfactoren voor data-driven e-commerce’ met concrete tips om het datamanagementsysteem naar een hoger niveau te brengen, is gratis te downloaden via http://www.humaninference.nl/bedrijf/resources/whitepapers/whitepaper-e-commerce

—————

Over Human Inference
Human Inference is marktleider op het gebied van oplossingen die de kwaliteit van contactgegevens optimaliseren en daarmee de interactie tussen organisaties en hun klanten sterk verbeteren. De oplossingen zijn gebaseerd op het principe van natuurlijke taalverwerking en maken gebruik van uitgebreide kenniscorpora, waarmee een zeer hoge resultaatkwaliteit wordt gegarandeerd.

Meer dan 250 bedrijven en partners zetten de datakwaliteitsoplossingen van Human Inference in voor optimaal klantcontact. Gegevens van hoogwaardige kwaliteit zijn een absolute voorwaarde voor het bereiken en behouden van een eenduidig klantbeeld, om te voldoen aan regelgeving, om fraude op te sporen en om zoekprocessen efficiënt en succesvol te laten verlopen.

Human Inference werd in 1986 opgericht en is dus al meer dan 25 jaar een belangrijke speler op het gebied van datakwakwaliteit en data-integratie. Het hoofdkantoor is gevestigd in Arnhem. Daarnaast heeft Human Inference ook een kantoor in Duitsland. De oplossingen van Human Inference zijn in gebruik bij onder andere AEGON, ANWB, Achmea, Center Parcs Europe, Ministerie van Justitie, Essent, Holland Casino, ING, KPMG, KPN, Nederlandse Spoorwegen, Telegraaf Media Group, Post NL, Ymere en Wehkamp. Human Inference is onderdeel van De Neopost Groep, Europees marktleider en wereldwijd de nummer twee leverancier van postverwerkingsoplossingen. Voor meer informatie: http://www.humaninference.nl/ Of volg Human Inference via: Twitter.com/humaninference

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht