Industry Wire

Geen enkele bank verdient dit jaar Beste Service Award

Amsterdam 4 maart 2015 – Gisteren kregen zes dienstverleners in Nederland een mooi cadeau van hun eigen klanten in de vorm van een Beste Service Award. Eén van de Awards bleef echter achter dit jaar en werd niet gegraveerd. In de bankensector komt geen enkele aanbieder in aanmerking voor de prijs dit jaar.

Linda Schulte, Co-Founder van Opiness.nl: “De winnaar verdient de award door het verkrijgen van de beste klantreviews met de hoogste rapportcijfers van hun klanten op Opiness.nl. Winnaars onderscheiden zich dit jaar door twee duidelijk kenmerken die de consument belangrijk vindt: het bieden van de beste prijs, maar wel met de beste klantenservice.”

De winnaar Beste Service Awards
Beste internetprovider 2014-2015: Solcon 9,0 – ‘Deskundige, vriendelijke en geduldige medewerkers.’
Beste telecomprovider 2014-2015 Simyo 7,7 – ‘Goedkoop en toch goed, met een zeer goede klantenservice’.
Beste autoverzekeraar 2014-2015: Allsecur 8,3 –‘Goede, vriendelijke communicatie, duidelijke informatievoorziening‘.
Beste zorgverzekeraar 2014-2015: UnitedConsumers 8,1 – Goede prijs en goede klantenservice. Nemen ook andere producten bij hen af te nemen’.
Beste energieleverancier 2014-2015: UnitedConsumer 8,8 – ‘Bereikbare klantenservice met persoonlijke service’.
Beste webwarenhuis 2014-2015: Bol.com 7,8 – ‘Leveren op de afgesproken tijd, goede communicatie en after-service. Ruim assortiment’.

Huub Vermeulen, directeur operations van Bol.com over waarom hoogwaardige service belangrijk is voor Bol.com: “De toekomst van ons bedrijf is in handen van onze klanten. Daarom kennen wij een compromisloze passie voor kwaliteit, zo willen we ervoor zorgen dat onze klanten keer op keer blijven kiezen voor Bol.com.” Voor quotes van alle winnaars zie: opiness.nl/service-awards

Banken geen winnaars
De banken met de hoogste rapportcijfers op Opiness waren ASN en Triodos, echter hadden zij maar een handvol stemmen, te weinig voor een goed eindoordeel. Banken met daarentegen zeer veel stemmen hadden echter matige reviews en te lage rapportcijfers om de Beste Service Award toe te kennen. Daarom heeft geen enkele bank dit jaar de Beste Service Award weten te verdienen. Ligt het dan aan Opiness als nieuw platform? Een online scan laat zien dat banken als segment behoorlijk achterlopen op het gebied van onafhankelijke online reviews. Zelfs op plekken als Independer en Consumentenbond zijn maar tientallen meningen te vinden over Triodos en ASN. Hopelijk zien we volgend jaar een verbetering.

Geheim van de Beste Performers en de top 10
De veeleisende consument anno 2015 gaat voor de beste prijs en de beste service . Hij zoekt, vergelijkt, bezoekt, probeert, stapt op en gaat weer verder. Als de juiste aanbieder is gevonden dan blijft de klant trouw en beveelt zij die partij graag aan. De klantenservice speelt een prominente rol in beleving van de service. Het begrip ‘geduldige medewerkers’ is een opkomend woord in de reviews. Wordt “Slow Service” de nieuwe trend in klantcontact? Waarbij de servicemedewerker niet op afhandelingstijd en snelheid, maar op waardering wordt afgerekend? Het levert in ieder geval dus meer blije klanten op.

Opiness over internet, telecom providers, banken en webwarenhuizen
Opiness is in maart gestart met de rubrieken Opiness over internetproviders, telecomproviders, banken en webwarenhuizen omdat er voldoende reviews zijn verzameld om een vergelijking te kunnen maken van alle aanbieders voor de consument.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht