Geplaatst door Genesys

Genesys en Interactive Intelligence akkoord over overname

Amsterdam, 31 augustus 2016 –  Genesys (www.genesys.com), marktleider in omnichannel customer experience en contact center solutions, en Interactive Intelligence Group Inc. (Nasdaq:ININ) (www.inin.com), een van de leidende leveranciers in cloud en on-premise oplossingen voor customer engagement, communications en collaboration, hebben vandaag aangekondigd dat een definitieve overeenkomst te hebben bereikt waarbij Genesys Interactive Intelligence zal overnemen. Deze transactie heeft een geschatte waarde van ongeveer $ 1,4 miljard.
Het volledige bericht staat hier (Engelstalig): http://investors.inin.com//releaseDetail.cfm?ReleaseID=987197
Als grotere organisatie en ook op nog grotere schaal opererend wil Genesys de innovatie belangrijk versnellen in de markt voor customer experience. Zowel de cloud als het on-premise portfolio blijft ondersteund en aangeboden worden, met significante investeringen in het totale portfolio.
“Dit is een belangrijke mijlpaal waarbij we onze gezamenlijke expertise en kunde combineren ten behoeve van langdurige klantrelaties, versnelde innovatie en meer groei,” zegt Paul Segre, CEO van Genesys. “Wij blijven volop investeren in het hele productportfolio van Interactive Intelligence om het momentum vast te houden van PureCloud, Communication-as-a-Service (CaaS) en Customer Interaction Center (CIC), als aanvulling op het rijke aanbod van het huidige portfolio van Genesys. We kijken er naar uit om samen met het team van Interactive Intelligence nog meer innovatie en waarde te genereren voor onze klanten en partners over de wereld.”
Dr. Don Brown, CEO van Interactive Intelligence geeft onder meer aan: “We hebben 22 jaar gebouwd aan een excellent bedrijf met innovatieve, disruptieve technologie die de manier van zaken doen veranderen. De combinatie van Genesys en Interactive Intelligence resulteert in een compleet portfolio voor de hele markt. Samen zullen zij bijven groeien en tegemoetkomen aan de wensen en van organisaties wereldwijd.”
De transactie zal naar verwachting aan het eind van het jaar zijn afgerond, na officiële goedkeuring van onder andere de aandeelhouders van Interactive Intelligence. De transactie is al unaniem goedgekeurd door de Raad van Bestuur van Interactive Intelligence en het Operating Committee van Genesys. Don Brown, die ongeveer 17% van de aandelen van Interactive Intelligence bezit, heeft aangegeven voor de transactie te stemmen.
===