Geplaatst door Global Knowledge

Global Knowledge neemt DevelopMentor over en breidt application development-portfolio uit

Nieuwegein, 13 oktober 2015 – Global Knowledge, de grootste aanbieder van trainingen en professionele ontwikkelmogelijkheden ter wereld, heeft verder geïnvesteerd in de ondersteuning van zijn klanten door de overname van DevelopMentor.

DevelopMentor is gevestigd in Los Angeles (Verenigde Staten) en Swindon (Engeland) en biedt al jarenlang trainingssystemen aan voor professionals die zich bezighouden met de lifecycle van softwareprojecten. DevelopMentor heeft over de hele wereld deskundige instructeurs en breidt het trainingsportfolio van Global Knowledge voor applicatieontwikkeling uit tot meer dan 300 cursussen; ook kan Global Knowledge dankzij deze overname nog meer mogelijkheden aanbieden voor asynchroon leren.

“De opleidingsmarkt voor developers is een zeer belangrijk groeipunt voor ons bedrijf, en deze investering helpt ons om die doelstelling waar te maken”, aldus Brian Branson, CEO en president van Global Knowledge. “We zijn erg enthousiast dat we DevelopMentor kunnen toevoegen aan het Global Knowledge-team. Dankzij deze uitbreiding kunnen we onze klanten een nog bredere set trainingsmogelijkheden aanbieden voor software- en applicatieontwikkeling. Ook halen we nog meer expertise in huis die onze klanten helpt bij het uitstippelen van een route naar succes. Zo kunnen zij hun doelen bereiken met instructies en ondersteuning van de hoogste kwaliteit.”

Het Global Knowledge-portfolio voor applicatieontwikkeling bestaat uit cursussen en trainingen waarmee professionals, teams en organisaties vaardigheden kunnen ontwikkelen of verfijnen die nodig zijn om een expert te worden in programmeertalen als Python, Swift en Java, en om te werken op meerdere platformen en volgens meerdere methodieken. Organisaties maken steeds meer gebruik van mobiele besturingssystemen en besturingssystemen in de cloud. Ook is er steeds meer sprake van BYOD, software-defined networking en big data-analytics. Hierdoor is het nodig dat IT professionals en enterprise architects voor steeds meer verschillende systemen applicaties gaan ontwikkelen.

“We zien dat het voor veel branches een steeds grotere uitdaging wordt om talent te werven en te stimuleren bij het aanleren van ontwikkelvaardigheden. Deze vaardigheden zijn voor bedrijven wel essentieel om te innoveren en om gelijke tred te blijven houden met technologietrends als de hybride cloud, mobiele bedrijfsapplicaties, webcommerce en cybersecurity”, aldus Michael Fox, SVP Enterprise Solutions van Global Knowledge. “Ons app-dev-portfolio is de afgelopen jaren geleidelijk aan gegroeid, maar steeds meer klanten geven aan dat er behoefte is aan opleidingsmogelijkheden voor professionals, om zo in te spelen op de groeiende behoefte aan deze vaardigheden. Met de toevoeging van het DevelopMentor-cursusportfolio kunnen we onze klanten nu de breedste, modernste ontwikkelmogelijkheden aanbieden voor hun groeiende developmentteams.”

Over Global Knowledge
Global Knowledge is de grootste onafhankelijke aanbieder van bedrijfstrainingen voor IT en management professionals. De onderneming levert een breed spectrum aan praktijk- en theoriecursussen voor IT’ers en projectmanagers. De trainingen kunnen in diverse leermethodieken worden aangeboden – klassikaal in eigen opleidingscentra of op locatie bij de klant en via Internet. Cursisten kunnen technologietrainingen volgen van onder andere Microsoft, Amazon Web Services, Cisco, SAP, Citrix, IBM, Juniper, Red Hat en VMware. Daarnaast biedt Global Knowledge vaardigheidstrainingen op bijvoorbeeld het gebied van communicatiemanagement, business analytics, projectmanagement en ITIL service management.

Global Knowledge helpt computerondernemingen, profit-, non-profitorganisaties en overheidsinstellingen om kennis en kunde om te zetten in hogere productiviteit van medewerkers, klanten en distributiepartners.

Global Knowledge is opgericht in 1995 en heeft wereldwijd meer dan 1.300 mensen in dienst. Het heeft zijn hoofdkantoor in Cary (VS) en zijn hoofdkantoor voor de regio EMEA in Londen (Verenigd Koninkrijk). In Nederland heeft Global Knowledge vestigingen in Amsterdam, Drachten, Eindhoven, Groningen, Maastricht, Nieuwegein, Rotterdam, Zoetermeer en Zwolle.

Ga voor meer informatie naar www.globalknowledge.nl