Good Technology ondersteunt beveiliging wearables en Internet of Things

Amsterdam, 4 maart 2015 – Good Technology, leider in mobiele beveiliging, kondigt ondersteuning aan van het steeds uitgebreidere ecosysteem van connected things en wearables op het Good Dynamics® Secure Mobility Platform. Good is de enige leverancier van Enterprise Mobility Management (EMM) die apps en content mobiliseert voor veilige toegang tot wearables. Good Dynamics zorgt voor beveiliging van bedrijfsgegevens die toegankelijk zijn en worden opgeslagen door wearables en worden uitgewisseld met andere beveiligde Good-apps. Good biedt ook toegang tot zakelijke e-mail en agenda’s op gekoppelde wearable devices via Good Work™.

Internet of Things (IoT) vertegenwoordigt een nieuwe uitdaging voor mobiele beveiliging die verder gaat dan smartphones en tablets. Het omvat ook connected cars, slimme meters, verkoopautomaten, wearables en andere niet-traditionele apparaten binnen de organisatie. IDC* schat in dat er in 2020 circa 30 miljard geïnstalleerde en verbonden IoT devices zullen zijn. De impact op organisaties zal enorm zijn.

Wearables verbeteren de productiviteit al door medewerkers te verbinden, zonder een gekoppelde smartphone te gebruiken. Met Good Work heeft een gebruiker nu bijvoorbeeld de mogelijkheid om een blik te werpen op een horloge en snel e-mail te bekijken of een uitnodiging voor een vergadering te accepteren. Maar er is veel meer mogelijk met Good-beveiligde apps voor wearables en IoT. Zo kan een monteur op een productielijn een wearable gebruiken om onderdelen te scannen op defecten en automatisch een reparatie-order plaatsen.

Het Good Dynamics Platform maakt de ontwikkeling van veilige mobiele apps mogelijk voor diverse functies op wearable devices, zoals mobiele identiteit en toegang tot beheerfuncties, waaronder two-factor-authenticatie en toegangscontrole. Een fitness tracker of smartwatch kan bijvoorbeeld worden gebruikt om toegang te krijgen tot Good Work of een andere beveiligde Good-app die draait op een smartphone.

Ondersteuning voor Android Wear met Good Work biedt nieuwe mogelijkheden voor interactie en samenwerking. Gebruikers kunnen push-berichten krijgen, vergaderverzoeken accepteren of afwijzen en reageren op e-mails door gebruik te maken van spraakherkenning of voorgeprogrammeerde reacties, allemaal vanuit de wearable. Gecentraliseerde besturingselementen kunnen IT-afdelingen toestemming geven om wearable-mogelijkheden in- of uit te schakelen voor Good Work en voor andere beveiligde Good-apps die gebouwd zijn op het Good Dynamics Platform.

Het Good Dynamics Secure Mobility Platform is vanaf nu beschikbaar voor de ontwikkeling van beveiligde Good-apps voor wearables en andere devices verbonden aan het bedrijfsnetwerk. Good Work is direct beschikbaar voor gebruik op een Android Wear device en op een aantal andere devices.

Voor meer informatie, kijk op: http://www1.good.com/applications/collaboration-suite/whats-new.html.

* IDC, “Finding Success in the New IoT Ecosystem: Market to Reach $3.04 Trillion and 30 Billion Connected “Things” in 2020, IDC Says,” November 7, 2014.