Groninger Ondernemingsprijs gewonnen door XPAR Vision

27 november 2014 – Het bedrijf XPAR Vision uit Groningen is winnaar van de Groninger Ondernemingsprijs 2014. Directeur Paul Schreuders ontving op 27 november in Martiniplaza de prijs uit handen van commissaris van de Koning Max van den Berg. De andere twee finalisten waren Embed Engineering uit Groningen en Dekens Groep uit Sappemeer. De jury werd geleid door gedeputeerde Yvonne van Mastrigt.

Flessen en potten

XPAR Vision houdt zich wereldwijd bezig met de containerglasindustrie. Het bedrijf ontwikkelt speciale sensortechnologieën waarmee de kwaliteit van glazen flessen en potten worden gecontroleerd. De methode van XPAR Vision zorgt voor een lager verbruik van energie en materiaal.

Voorbeeld

De uitreiking van de Groninger Ondernemingsprijs vindt ieder jaar plaats. De prijs wordt mede mogelijk gemaakt door de provincie Groningen en is ervoor bedoeld om het bedrijfsleven te stimuleren. Een goed presterend bedrijf kan een voorbeeld zijn voor andere bedrijven, wat de Groninger economie ten goede komt.