Geplaatst door Mundu

Groningse startup verzilvert groeifinanciering

Groningen, 20150706 — Mundu – een succesvolle startup uit Groningen – heeft onlangs als één van de eerste partijen succesvol groeifinanciering verkregen van Kredietunie Groningen. Opgericht in 2012 heeft Mundu zich in korte tijd ontwikkeld tot een innovatieve speler op het gebied van digital signage. Digital signage is het tonen van informatie aan een specifieke doelgroep op een specifieke locatie en tijd door digitale displays.

Mundu ontwikkelt software, levert professionele displays, videowalls en produceert wervende content. Het bedrijf is onder andere bekend van grote digitale reclameschermen op diverse A1 locaties. De onderneming zit in een groeimarkt en zal de financiering met name aanwenden voor het aantrekken van sales professionals.

Ondernemer Mike Kolker (26): “Ik ben trots dat wij in zo’n korte tijd een succesvolle onderneming hebben kunnen opbouwen. Daarnaast ben ik blij dat wij in een moeilijke financieringsmarkt het volledige vertrouwen van de Kredietunie Groningen hebben gekregen”. Dankzij de verkregen financiering is Mundu in staat om de komende jaren versneld door te groeien en verder te innoveren. Kolker vervolgt: “Los hiervan is het ook een krachtig signaal naar al onze klanten en relaties. Mundu is here to stay”.

Kredietunie Groningen brengt aanwezig kapitaal van ondernemers, investeerders en particulieren samen en stelt leningen beschikbaar aan ondernemers in het verzorgingsgebied van de stad Groningen. De missie van Kredietunie Groningen is het stimuleren van de economische activiteit en het bevorderen van de werkgelegenheid. Uniek is dat er naast het beschikbaar stellen van kredieten ook een beroep kan worden gedaan op de kennis en ervaring van de ondernemers onderling.