Industry Wire

Geplaatst door Itmundi

Grootste Nerdhuis van Twente krijgt nieuwe directie

ALBERGEN/ENSCHEDE – Twents digitaal productiehuis Itmundi is aan het transformeren. Meer en meer marketing- en reclamebureau’s benaderen het bedrijf als specialistisch partner in digitale producties. Daarnaast nemen de directe klantaanvragen toe. Ook in projectomvang is een sterk groeiende beweging te zien. De projecten worden omvangrijker en de klantrelaties intensiever. Dit heeft voor een behoorlijke organische groei gezorgd binnen het bedrijf waarbinnen een nieuwe visie is bepaald: Itmundi gaat vol voor een toekomst waarin haar Nerds echt aan de macht zijn! Volgens eigenaar Koen Nijhuis hoort hier ook een betere rolverdeling bij alsmede een verdeling in verantwoordelijkheden. Vanaf 1 juli zal de directie van Itmundi als driemanschap verder gaan.
Voor het managen van een groei van deze omvang is het essentieel om de back-office mee te laten groeien. Tim Klein Robbenhaar is hiervoor aangetrokken. Koen: ‘Met zijn veelzijdige kennis en ervaring vanuit de bureau- maar ook juridische wereld zien we hem als ideaal persoon binnen onze organisatie. We zijn er bijna een jaar mee bezig geweest om hem naar Twente te halen. Hij bewaakt de strategie die is ingezet en zet in op een agressief innovatiebeleid. Voor ons was er geen twijfel mogelijk: Tim is de aangewezen persoon voor deze rol.’
Thijs Geerdink, voorheen in de rol van Manager Operations, zal vanaf 1 juli eindverantwoordelijk zijn voor commerciële zaken en meer en meer het gezicht naar buiten zijn. Vanuit deze rol wordt hij verantwoordelijk voor het neerzetten van de visie en strategie, commerciële zaken en de PR en marketing. Intern blijft Thijs verantwoordelijk voor de persoonlijke ontwikkeling van de medewerkers alsmede de recruitment van nieuwe Nerds.
De organisatie van technische en algemene zaken in een Nerdhuis zijn van essentieel belang. Koen Nijhuis zal de verantwoordelijkheid van kwaliteitsmanagement dragen. Ook business development, innovatie en commerciële zaken zullen deel uit blijven maken van zijn portefeuille. Daarnaast blijft hij verantwoordelijk voor een aantal bestaande key accounts en financiële zaken.
Koen: ‘Wij hebben voor deze nieuwe opzet gekozen omdat wij de ambitie hebben een toonaangevend digitaal productiehuis in Nederland te zijn. Een bedrijf dat state-of-the-art producties ontwerpt en ontwikkelt. We willen de meest uitdagende werkplek voor Nerds in Nederland zijn. Hiernaast zijn en blijven we uiteraard een betrouwbare haven voor bestaande en nieuwe klanten. In een driemanschap versnellen we het proces hiernaartoe.
Thijs: ‘Bij een toonaangevend digitaal productiehuis hoort een bedrijfsfilosofie waarin meerdere disciplines in eenheid zorgen dat de lat hoog gelegd mag worden wanneer het gaat om kwaliteit van software. Daarom hebben we recent twee nieuwe afdelingen toegevoegd, software testing en een Nerdy studio. Hierdoor wordt onze totale productiestraat completer, hoogwaardiger en waardevoller voor onze klanten. Ik zie een toekomst waarin Nerds autonoom een werkomgeving kunnen creëren voor zichzelf en elkaar. In deze lijn mag je van ons op korte termijn dan ook vier dingen verwachten:
  • Een nieuwe merknaam, die recht doet aan ons concept;
  • Een centrale locatie in Twente vanaf januari 2016;
  • Een autonome vestiging in de Randstad;
  • Een opwaardering in voorwaarden en stemrecht van onze Nerds.
We hebben erg veel zin in het doorzetten van onze plannen en hopen met onze eigen zienswijze – op een positieve manier – een krater in de Nederlandse bureauwereld te slaan om te laten zien dat “Nerds rule!”
Itmundi is een digitaal productiehuis gespecialiseerd in digitale maatoplossingen. Gevestigd in Albergen en Enschede en werkt een team van 33 mensen dagelijks aan de meest Nerdy producties. Van applicaties die de back-office van bedrijven versterken, naar e-commerce shops die de omzet verzorgen, tot “op maat” interfaces op hardware. Vanuit de liefde die wij hebben voor ons vak is digitaal niets onmogelijk bij Itmundi. Want als het nog niet bestaat, gaan wij het voor je bouwen.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht