Hardware.Info Magazine maakt doorstart

Hardware.Info Magazine, het enige Nederlandse IT-tijdschrift dat zich specifiek richt op computerhardware en consumentenelektronica wordt vanaf nu in eigen beheer uitgegeven door Hardware Info BV, dat altijd al verantwoordelijk was voor de inhoud en ook de Hardware.Info website publiceert.

Het tijdschrift, dat zich primair richt op grote vergelijkende tests van computerproducten en consumentenelektronica, werd vanaf 2003 uitgegeven in een samenwerkingsverband tussen Hardware Info BV en HUB uitgevers. Met het faillissement van HUB uitgevers eind augustus kwam een einde aan die samenwerking.

Inmiddels heeft Hardware Info BV besloten het tijdschrift in eigen beheer te continueren. Aan alle verplichtingen richting de abonnees wordt voldaan en de laatste twee nummers van 2013 zullen gewoon nog dit jaar bezorgd worden. Hoofdredacteur Koen Crijns: “Wij zijn erg blij dat Hardware.Info Magazine blijft bestaan. De afgelopen maanden hebben we hard gewerkt om dit mogelijk te maken. Daarbij hebben we veel support van zowel lezers als fabrikanten ontvangen, waarvoor we zeer erkentelijk zijn. Door het magazine in eigen beheer te maken, ontstaan bovendien nieuwe mogelijkheden. Het aantal pagina’s neemt toe, wat ons in staat stelt om meer onderwerpen nog uitgebreider te behandelen. Daarnaast zijn we van plan om abonnees veel meerwaarde te bieden, waaronder een digitale versie van het magazine en middels het ontsluiten van extra functionaliteit voor leden op de website.”

Hardware.Info Magazine verschijnt zes keer per jaar. De losse verkoopprijs is € 5,25 per nummer, een abonnement voor zes nummers kost € 26,50.

Over Hardware Info BV

Hardware Info BV is een testlab voor IT- en consumentenelektronica en uitgever van Hardware.Info online en Hardware.Info Magazine. In het 400m² grote testlab in Voorburg worden jaarlijks ruim 1500 producten getest, variërend van computeronderdelen, laptops, tablets en smartphones tot NAS apparaten, routers en televisies. Testresultaten worden verwerkt tot artikelen voor de eigen uitgaves en voor tijdschriften en websites van andere uitgevers. Hardware Info BV verleent daarnaast consultancy dienstverlening voor redacties van tijdschriften, dagbladen en televisieprogramma’s.