Harry Potter luisterboeken eindelijk in het Nederlands te downloaden

Haarlem, 22 augustus 2013 – Fans vroegen er al jaren om. Eindelijk is het zover: de immens populaire Harry Potter-luisterboeken zijn nu verkrijgbaar als Nederlandstalige mp3-downloads. Pottermore, de website rondom de wereld van Harry Potter, is een samenwerking aangegaan met een Nederlandse uitgeverij en de Nederlandse webshop Luisterrijk.
Sinds het voorjaar van 2012 is Pottermore (www.pottermore.com) de plek om de magische wereld van Harry Potter te ontdekken. Bezoekers van Pottermore kunnen zelf de Harry Potter-serie beleven, de verhaallijn volgen en proberen de Pottermore House Cup te winnen. Ook wordt regelmatig nieuwe, exclusieve content van J.K. Rowling op Pottermore gepubliceerd.

Onderdeel van Pottermore is de Pottermore Shop, waar iedereen de Harry Potter verhalen als eboek en luisterboek kan aanschaffen en downloaden. Vanaf 22 augustus zijn de Harry Potter luisterboeken ook in het Nederlands beschikbaar om als mp3 te downloaden.

De Harry Potter cd’s zijn met stip de best verkochte luisterboeken in Nederland. Uitgeverij Rubinstein produceerde de 7 bestsellers, allemaal voorgelezen door meesterverteller Jan Meng. Meer dan 100 uur spannende, sprookjesachtige, speelse en avontuurlijke verhalen waar tienduizenden in Nederland en Vlaanderen van hebben genoten. Dankzij een overeenkomst tussen Uitgeverij Rubinstein, Pottermore en webshop Luisterrijk zijn deze originele luisterboeken nu ook als mp3-download beschikbaar.

Downloaden van luisterboeken

Luisterboeken vormen een gestaag groeiend segment in media-aanbod. Oorspronkelijk alleen beschikbaar op cd, maar sinds enkele jaren vooral als mp3-download. Webshop Luisterrijk (www.luisterrijk.nl) is marktleider in Nederland en Vlaanderen. Oprichter Dirkjan van Ittersum: “Het luisterboek is een volwaardig alternatief voor het boek en het eboek. Het biedt de mogelijkheid een verhaal te beluisteren of een hoorcollege te volgen op momenten dat je niet kan lezen, zoals in de auto, tijdens het sporten of tijdens klusjes in en om het huis. Toen wij in 2007 met Luisterrijk begonnen en ervoor kozen alleen downloads van luisterboeken aan te bieden, wisten we zeker dat de opmars van mp3-spelers goed was voor dit genre. We hebben meer dan gelijk gekregen. De omzet en afzet van luisterboeken als mp3-download groeit elk jaar, ook in deze moeilijke tijden, mede dankzij de explosieve stijging in het aantal smartphones en tablets.”

Luisterrijk is door Pottermore en Uitgeverij Rubinstein uitgenodigd als Nederlandse partner de Harry Potter luisterboeken te promoten. Van Ittersum: “Er was al jaren vraag naar downloadversies van de Nederlandse versies met Jan Meng, dus we zijn blij dat we als affiliate van Pottermore deze eindelijk aan onze klanten kunnen aanbieden.”

Over Luisterrijk
Luisterrijk (www.luisterrijk.nl) is de grootste downloadshop voor mp3 luisterboeken in Nederland en Vlaanderen, met een aanbod van ruim 1700 luisterboeken van meer dan 130 uitgevers. Luisterrijk levert alleen downloads, geen cd’s.

Over Pottermore

Pottermore (www.pottermore.com) is de unieke online experience van J.K. Rowling rondom de Harry Potter boeken. Het bestaat uit een interactieve adventure dat gratis toegankelijk is en de Pottermore Shop waar alle Harry Potter boeken te koop zijn als eboek en mp3 luisterboek.

Over Rubinstein

Al sinds 1985 produceert Uitgeverij Rubinstein (www.rubinstein.nl) boeken, audio- en audiovisuele producten. Inmiddels is het met afstand de grootse producent en uitgever van luisterboeken in het Nederlandse taalgebied.