Geplaatst door PortXL

Havenbedrijf Rotterdam gaat drones inzetten om afval uit het water te halen

30 juni 2016, ROTTERDAM – Bij de afsluiting van het startup accelerator programma in de Rotterdamse Haven PortXL heeft het Havenbedrijf Rotterdam een overeenkomst getekend met Ranmarine.

Ranmarine voorkomt dat strooiafval het open water bereikt doordat hun drones havens en aanvoerwateren schoonhouden. Topman Richard Hardiman: Als een innovatief bedrijf zijn we erg blij dat we partner zijn met een van de meest innovatieve havens ter wereld. Samen werken we aan de t”

“As an innovative comapny we’re so happy to be partner with one of the most innovative ports od the world. Together we can work on the future.”

CEO Allard Castelein van het Havenbedrijf zegt over Ranmarine: “Als Havenbedrijf Rotterdam vinden wij dat wij een verantwoordelijkheid hebben om met duurzame oplossingen voor een schoner milieu te komen. Deze pilot met Ranmarine, met betrekking tot het schoonmaken van de waterwegen in Rotterdam, kan een belangrijke bijdrage leveren aan ons Port Waste Catch initiative. Dit initiatief heeft tot doel om plastic afval uit de haven en havenbekkens te verwijderen voordat het in de zee terecht komt.”

Op de zogeheten Shakedown presenteerden in totaal 12 startup teams hun producten aan het massaal opgekomen publiek in de Maassilo. Ook volgend jaar zal PortXL 2017 startup teams 3 maanden begeleiden. Startups kunnen zich vanaf september 2016 inschrijven. Daarna volgt een selectieproces.