Geplaatst door Improve Digital

Hearst Netherlands kiest voor Improve Digital voor in-page video advertising

Amsterdam, 18 juli 2016: Hearst Netherlands gaat een samenwerking aan met Improve Digital om video-advertenties tussen hun redactionele content aan te bieden.

Improve Digital is internationaal leverancier van programmatic video advertising technologie. Hearst Netherlands is een 360 graden uitgever met focus op het high-end segment en internationaal sterke merken, zoals ELLE, Esquire en Quote.

De techniek om video-advertenties aan te bieden tussen redactionele content wordt in-page advertising (=outstream of in-article) genoemd en zorgt dat de video begint met afspelen zodra deze zichtbaar is voor de gebruiker. Hierdoor realiseert het formaat zeer gunstige viewability rates, aanmerkelijk hoger dan gebruikelijk bij video-advertenties. Een belangrijk bijkomend voordeel van de techniek van Improve Digital is dat deze ook goed werkt op mobiele apparaten.
Nederlandse adverteerders kunnen meteen al video-advertenties inkopen voor bekende titels als Cosmopolitan, ELLE, Esquire, Men’s Health, Women’s Health, Harper’s BAZAAR en Quote. De video-advertenties worden zowel via desktop als via mobile web geserveerd.

Improve Digital en Hearst Netherlands werkten al samen op andere gebieden en breiden hun samenwerking nu uit naar videotechnologie.

Rachel Gómez Y Maseland, Commercial Director bij Hearst Netherlands: ‘Er is al geruime tijd een te kort aan videoadvertentieruimte van hoge kwaliteit . Zeker wanneer de video’s viewable moeten zijn, binnen de beste content geplaatst moeten worden en programmatic kunnen worden ingekocht. Op deze manier maken we het onze advertentiepartners makkelijk om de juiste doelgroep te bereiken met hun videocommercial.’

Angela Pellaupessy, Countrymanager Benelux bij Improve Digital, over de samenwerking: ‘Met onze technologie zijn we continu bezig advertentie-inkomsten voor uitgevers te maximaliseren. Dit doen we transparant en op een manier waarbij de uitgever zelf in controle is. Programmatic video is goed nieuws voor uitgevers, wanneer zij het op de juiste wijze inzetten. Controle, inzicht en transparantie staan daarbij voorop. We zijn dan ook verheugd met Hearst Netherlands te starten.’

Over Hearst Netherlands
Hearst Netherlands, gevestigd aan het Koningsplein in Amsterdam, geeft de merken ELLE, ELLE Decoration, ELLE Eten, Harper’s BAZAAR, Esquire, Cosmopolitan, Men’s Health, Women’s Health en Quote uit, die op de markt worden gebracht via mobiel, desktop en print. Hearst Netherlands bereikt online 5 miljoen unieke vrouwelijke bezoekers en meer dan 1 miljoen unieke mannelijke bezoekers per maand met de verschillende domeinen. Daarmee is Hearst Netherlands de leidende partij op het gebied van selectief online bereik aan de bovenzijde van de markt.

Over Improve Digital
Improve Digital, eigendom van Swisscom, is het geavanceerde monetisation platform met reclametechnologieën voor uitgevers. Het bedrijf wil media-eigenaren helpen hun omzet te verhogen en biedt een innovatief platform voor automatisering en verbetering van de winstgevendheid van reclame en publiek op alle schermen en via alle openbare en particuliere verkoopkanalen. Het bedrijf werkt voor meer dan 250 van de grootste uitgevers en media-eigenaren ter wereld. Naast het hoofdkantoor in Amsterdam heeft Improve Digital ook kantoren in het VK, Duitsland, Italië, Spanje en België.