Geplaatst door Hippo, a BloomReach company

Hippo debuteert als Strong Performer in Forrester Wave for WCM

Hippo, a BloomReach company, maakt vandaag bekend dat het is opgenomen in de Forrester Wave for Web CMS. Het analistenbureau Forrester nodigde een selecte groep vendors uit om deel te nemen aan zijn Wave-beoordeling voor Web Content Management 2017 en heeft Hippo daarbij geclassificeerd als Strong Performer. Volgens Forrester zorgen de API- en cloud-first-strategie ervoor dat Hippo DX de startup-status duidelijk is voorbijgestreefd.

Forrester beoordeelde Hippo op 25 kerncriteria in drie hoofdcategorieën: actueel productaanbod, strategie en aanwezigheid in de markt. Hippo behaalde op meerdere criteria de hoogst mogelijke score, waaronder voor responsive & adaptive design, uitbreidbaarheid van het backend en cloud-aanbod. Met betrekking tot Hippo onDemand, een PaaS cloud oplossing, concludeerde Forrester dat dit product beheer en onderhoud versnelt en dat “het onDemand aanbod de aantrekkingskracht op digital architects verder vergroot.”

“Hippo heeft al vroeg herkend dat de transitie naar data gedreven, omnichannel experiences een open architectuur en design verlangt”, zegt Jeroen Verberg, General Manager van de Hippo Business Unit. “Onze sterke positie in de Forrester Wave 2017 is een reflectie van onze groei, innovatie en ons commitment om een platform te bieden dat het succes van onze klanten voortdurend versterkt. Het feit dat ons cloud platform Hippo onDemand in het bijzonder wordt gewaardeerd, bekrachtigt de heldere visie van ons ontwikkelingsteam. Nu de integratie met BloomReach concrete vorm aanneemt, verheugen we ons op een gedenkwaardig jaar voor ons gecombineerde platform.”

Hippo’s positie als Strong Performer in de Forrester Wave volgt op een jaar van snelle groei voor het bedrijf. In 2016 lanceerde Hippo zijn PaaS cloud platform en werd het geprezen voor zijn visionaire aanpak van Web Content Management. Bovendien werd het bedrijf overgenomen door BloomReach, een pionier in datagedreven personalisatie die de digitale innovatie en omzetgroei van meer dan 150 internationale bedrijven, waaronder Staples, Nordstrom en Neiman Marcus ondersteunt. Over deze recente overname zei Forrester: “In de nabije toekomst zouden BloomReach’s data en machine learning weleens een nieuwe ontwikkeling kunnen inluiden met ‘bleeding edge’ marketing scenario’s.”

“Hippo’s classificering als Strong Performer in de Forrester Wave for Web CMS geeft precies aan waarom BloomReach deze technologie en dit team heeft overgenomen”, zegt Raj de Datta, co-founder en CEO van BloomReach. “In de omnichannel wereld van vandaag heb je een flexibel, open en intelligent platform nodig om onderscheidende digital experiences te genereren. We zijn ontzettend trots op wat Hippo bereikt heeft.”

Een exemplaar van de Forrester Wave: Web CMS Q1, 2017 is verkrijgbaar via Hippo.