Geplaatst door T-systems

Hoge score Deutsche Telekom en T-Systems op M2M-scorecard 2015

Vianen, 28 juli 2015 – Deutsche Telekom en dochteronderneming T-Systems zijn door onderzoeksbureau Analysys Mason hoog gepositioneerd op de machine-to-machine (M2M) scorecard 2015.

Het Britse onderzoeksbureau beoordeelt jaarlijks de M2M-diensten van telecomdienstverleners op vijf verschillende gebieden. Deutsche Telekom werd dit jaar op maar liefst vier van deze gebieden op nummer 1 gepositioneerd. Dit geldt voor organisatiestructuur, partnerships, technologisch vermogen, en klantenservice/aftersales. Het bedrijf behaalde een tweede plaats op het vijfde beoordelingspunt, uitvoering.

Het rapport noemt het internationale partnernetwerk als een van de redenen voor het succes van T-Systems en Deutsche Telekom op het gebied van M2M-businessdevelopment. Daarnaast levert Deutsche Telekom volgens de ranking een krachtig technologieplatform aan klanten. Met een eigen Telekom M2M-serviceportal en het Cloud of Things-platform, maakt het concern het eenvoudig voor organisaties om de connected economy te betreden en groei in hun M2M-dienstverlening te realiseren.

M2M-scorecard 2015 gaat ook in op de klantgerichte aanpak van het bedrijf. Vooral de klantenservice werd zeer positief benoemd: via het regelmatig opvragen van feedback, het uitvoeren van interne benchmarks en door het continu optimaliseren van de dienstverlening blijft Deutsche Telekom dicht bij de klant. Tot slot waren de analisten positief over de kernactiviteit van de groep: data- en informatiemanagement. ‘Het kwalitatieve datamanagement en hun analysemogelijkheden ondersteunen het wereldwijde aanbod van Deutsche Telekom aanzienlijk’, aldus de analisten van Analysys Mason.

T-Systems is wereldwijd actief en implementeert als system integrator M2M-oplossingen van moederbedrijf Deutsche Telekom. Volgens de analisten van Analysys Mason draagt T-Systems aanzienlijk bij aan de uitbreiding van M2M-diensten van het concern over de hele wereld.

Over T-SystemsT-Systems heeft een wereldwijde infrastructuur van datacenters en netwerken en levert daarmee informatie- en communicatietechnologie (ICT) aan multinationals en publieke instellingen. T-Systems biedt geïntegreerde oplossingen voor zakelijke en maatschappelijke netwerken. Dankzij een combinatie van industrie-expertise en ICT-innovatie voegen de 47.800 medewerkers van T-Systems aantoonbare waarde toe aan de kernactiviteit van klanten over de hele wereld. In het boekjaar 2014 genereerde T-Systems circa 8,6 miljard euro aan inkomsten. Kijk voor meer informatie op www.t-systems.nl

Over Deutsche Telekom AG

Deutsche Telekom is een van de grootste leveranciers van geïntegreerde telecommunicatiediensten ter wereld, met ongeveer 151 miljoen mobiele klanten, ongeveer 30 miljoen vaste lijnen en ruim 17 miljoen breedbandaansluitingen (cijfers 31 december 2014). De Groep levert producten en diensten voor vaste netwerken, mobiele communicatie, internet en IPTV voor consumenten, en ICT-oplossingen voor zakelijke klanten en grote ondernemingen. Deutsche Telekom is actief in meer dan 50 landen en heeft wereldwijd ongeveer 228.000 werknemers. In het boekjaar 2014 realiseerde de Groep 62,7 miljard euro aan inkomsten, waarvan meer dan 60 procent buiten Duitsland (cijfers 31 december 2014).