Industry Wire

Geplaatst door Toshiba

Hoogvliet investeert in de nieuwe generatie elektronische schaplabels

Houten/Alphen aan den Rijn, 30 mei 2016 – Hoogvliet is de eerste Retail Food Organisatie in Nederland die de nieuwe generatie elektronische schaplabels grootschalig gaat invoeren en is hiertoe een samenwerkingsverband met Toshiba Tec aangegaan. Toshiba Tec – toonaangevende leverancier van automatiseringsoplossingen voor de retail en industrie – levert nog dit jaar circa 250.000 schaplabels bestemd voor een groot deel van de Hoogvliet supermarkten en versmarkten.
De nieuwe generatie labels op basis van e-Paper technologie (een uitstekende leesbaarheid en weergave van tekst en afbeeldingen onder alle lichtomstandigheden met een extra grote beeldhoek), bieden ongekende mogelijkheden als het gaat om het ontsluiten van informatie voor zowel de consument als voor het management. Hierbij kan gedacht worden aan omschrijvingen, houdbaarheidsdatum, land van herkomst, logo’s en zelfs scanbare barcodes. Bovendien kan op centraal niveau op elk moment de informatie over een product op afstand lokaal doorgevoerd worden op het schap.

Albert Cornelisse, Adjunct Directeur ICT: “ In de ruim 45 jaar historie van Hoogvliet is er veel veranderd. Wat onveranderd is gebleven zijn de lage prijzen; in onze pay-off staat niet voor niets ‘Bewezen de Goedkoopste’! Als Hoogvliet spelen we snel in op de veranderende wensen van de consument waarbij wij prijs, kwaliteit en klantvriendelijkheid niet uit het oog verliezen. De inzet van elektronische informatievoorziening en beprijzen op de schaplocatie sluit volledig aan bij genoemde kernwaarden. Hoogvliet was in 1997 de eerste supermarktketen welke een dergelijke oplossing is gaan gebruiken. Ingegeven door nieuwe technieken en voortschrijdend inzicht is het anno 2016 tijd geworden voor een refresh! Na een uitvoerig voortraject zijn wij verheugd de “refresh” te hebben gevonden in een labeloplossing die door Toshiba Tec als solution partner geleverd wordt. Nog dit jaar verwachten wij de eerste 25 supermarkten te hebben voorzien van de nieuwe labels”.

“De keuze van Hoogvliet om deze nieuwe winkeltechnologie te implementeren, getuigt van een grote visie”, zegt Jean- Paul Lardenoye, Sales Manager Retail Nederland bij Toshiba Tec. “De nieuwste generatie elektronische schaplabels draagt bij aan het onderscheidende vermogen van Hoogvliet om de consumenten blijvend te prikkelen en informeren. De geboden oplossing brengt zoveel voordelen met zich mee, dat het niet lang zal duren voordat elke detailhandel deze technologie omarmt. Kortom, een technologie die alleen maar aan populariteit wint.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht