Geplaatst door HP

HP helpt Fleet Management Services bedrijf Astrata de klantentevredenheid te verbeteren met 24/7 beschikbaarheid

Amstelveen, 24 april 2015 – Fleet management serviceverlener Astrata heeft zijn klantentevredenheid verbeterd met behulp van HP’s nieuwe all-flash storage reeks. Als onderdeel van een private cloud oplossing, geleverd en gemanaged door Interoute, verbetert het HP 3PAR StoreServ 7450 Storage systeem het storagegebruik waarbij prestaties gewaarborgd blijven.

Astrata levert real-time inzichten aan grote en kleine transport- en logistiekbedrijven. De FleetVisor applicatie geeft fleet operators betrouwbare en geïntegreerde controle over alle werkzaamheden, zodat ze de veiligheid en duurzaamheid kunnen verbeteren. Bovendien worden personeel en het wagenpark optimaal ingezet om zo productief mogelijk te opereren.

“We wilden onze IT in de cloud hebben omdat we zo meer flexibel zijn en in staat om ons volledig te richten op het ontwikkelen van onze fleet management applicaties”, zegt Peter Valent, IT Manager van Astrata. “Door de hoeveelheid gegevens van mobiele apparaten en de hoeveelheid gebruikers die gegevens opvragen zijn onze applicaties zeer I/O-intensief. Interoute adviseerde de HP 3PAR 7450 all-flash-SSD array die ons in staat stelt om de bedrijfscontinuïteit te behouden. ”

Evenals het verkorten van de applicatie responstijd door middel van flash-specifieke software optimalisaties, maakt de HP 3PAR 7450 all-flash-SSD serie gebruik van thin provisioning om de benodigde capaciteit te verminderen met meer dan 50 procent.

“Legacy storage controller architectures belemmeren prestaties en sommige speciaal gebouwde storagetoepassingen schieten tekort wat betreft hoge beschikbaarheid en geavanceerde dataservices”, aldus Maarten Reijnders, Country Manager HP Storage Nederland. “Computing Workloads en prestatie-afhankelijke applicaties zorgen dat klanten als Astrata HP’s flash-gebaseerde storage kiezen om prestaties en betrouwbaarheid in evenwicht te houden.”

Interoute, beheerder van Europa’s grootste cloud netwerk, biedt Astrata een cloud oplossing die voorspelbare computerprestaties op grote schaal levert. Het zorgt ook voor de veilige hosting van gevoelige data en toepassingen op locaties die voldoen aan de benodigde regelgeving.

“Astrata eist dat het platform altijd en goed beschikbaar is omdat het van cruciaal belang is voor hun klanten”, zegt Martijn ten Kate, Country Manager van Interoute in Nederland. “De cloud-oplossing van Interoute voldoet aan deze eisen en helpt Astrata in de toekomst bij het uitbreiden en gebruiken van meer hybride cloud-oplossingen.”