Geplaatst door HP

HP levert nieuwe producten en services voor VMware omgeving

Amstelveen, 4 september 2015 – HP biedt nieuwe oplossingen aan zodat bedrijven alles uit hun VMware omgeving kunnen halen. Dat maakt het technologieconcern bekend op VMworld® 2015. De oplossingen zorgen voor snellere implementatie en een grotere ROI (return on investment). De nieuwe producten en services zijn de nieuwste innovaties voor VMware vSphere; eerder deze maand werden nieuwe hyperconverged- en all-flash storagesystemen al aangekondigd voor VMware vSphere.

Op basis van de 15 jarige relatie met VMware annonceert HP:
• Een uitbreiding van de wereldwijde en jarenlange server OEM relatie die HP de mogelijkheid biedt om VMware NSX™ te verkopen. Hiermee kunnen gebruikers sneller en makkelijker applicaties inzetten en hun datacenter netwerkstructuur automatiseren. Tot slot wordt de beveiliging verbeterd.
• De eerste computing oplossingen voor eindgebruikers, voorzien van de hoogste grafische virtualisatie opties op gebied van dichtheid.
• Een nieuwe Converged Architecture. Deze wordt geleverd als een geïntegreerde stack met keuze uit gecertificeerde channel partners. Gebruikers besparen hierdoor de nodige tijd en middelen.
• Nieuwe HP Software-defined Compute Services voor VMware oplossingen, Network Virtualization Services voor VMware NSX, Client Virtualization Services en Education Services voor VMware. Hierdoor kunnen organisaties beter reageren op de veranderende bedrijfsdynamiek, met als basis een veilige en stabiele omgeving.

“De aankondigingen breiden de langdurige relatie tussen VMWare en HP verder uit. Het vereenvoudigt de implementatie van het software defined datacenter en de cloudomgevingen,” aldus Antonio Neri, executive vice president en general manager van HP Enterprise Group. “Deze producten, services, oplossingen en architecturen bieden gebruikers de bouwstenen om naar een hybride infrastructuur te transformeren. Apps en workloads krijgen nog meer kracht en efficiëntie, zodat bedrijven optimaal kunnen draaien.”

Beschikbaarheid
• HP FlexFabric 5930 direct certificaten met VMware NSX en SDN federatie certificatie is later in het vierde kwartaal van dit jaar beschikbaar.
• De computing oplossingen voor eindgebruikers met VMware Horizon 6.1 en NVIDIA GRID en de nieuwe HP Converged Architecture 700 met VMware vSphere en VMware vRealize Operations is later in het vierde kwartaal van dit jaar beschikbaar.
• De Software-defined Compute Services, HP Client Virtualization Services, HP Network Virtualization ondersteunen services voor HP-VMWare NSX en HP Education Services voor VMware vSphere 6 zijn vanaf vandaag wereldwijd beschikbaar.
• De HP Network Virtualization consultservices voor HP-VMware NSX zijn verkrijgbaar in januari 2016.

Meer informatie is verkrijgbaar via www.hp.com/go/services.