Huawei introduceert Anti-DDoS-oplossing op de Nederlandse markt

Amsterdam, 31 oktober 2013Huawei, wereldwijd leverancier van informatie- en communicatietechnologie, komt met een Anti-DDoS-oplossing voor de Nederlandse markt die bedrijven tegen meer dan honderd types DDoS-aanvallen beschermt. De geïntegreerde hardware-oplossing reageert binnen twee seconden op dit soort aanvallen. Huawei toont het product voor het eerst op Storage Expo/Infosecurity 2013 (stand A044), de beurs die op 30 en 31 oktober plaatsvindt in de Jaarbeurs in Utrecht. TechAccess is aangesteld distributeur van dit product.

Het Anti-DDoS-product bestaat uit een hoogwaardig hardwareplatform met geïntegreerde detectiemechanismes, zoals het V-ISA reputatie beveiligingssysteem. Dit biedt 100G DDoS-beveiliging op elk apparaat, waardoor dreigingen binnen twee seconden worden gedetecteerd en tegen gehouden. Door de precisie en snelheid is het product bij uitstek geschikt voor carriers, bedrijven en leveranciers van geïntegreerde datacenterdiensten.

Mohamed Massa, product manager bij TechAccess: “Huawei’s Anti-DDoS oplossing laat hoogwaardige prestaties en zeer gerichte en effectieve bescherming zien en is eenvoudig in gebruik. Binnen de industrie is dit een zeer geavanceerd product.”

Louis Guanwei, Director of the Huawei Enterprise Benelux: “Onze Anti-DDoS-oplossing is inmiddels door diverse organisaties in Nederland getest en succesvol geïmplementeerd*.  Door alle DDoS-aanvallen van het afgelopen jaar, staat een oplossing hiervoor hoog op de agenda bij onze klanten. Wij zien dat bedrijven steeds meer oog hebben voor de risico’s van DDoS-aanvallen en oplossingen zoeken om zich te beschermen.”

———————–

*Namen van deze bedrijven kunnen uit veiligheidsoverwegingen niet bekend worden gemaakt.

Over Huawei
Huawei is één van ’s werelds grootste leveranciers van informatie en communicatie-technologie. Huawei ontwikkelt innovaties op het gebied van telecommunicatienetwerken, bedrijfsnetwerken, consumenten elektronica en cloud computing en werkt hierbij nauw samen met partners. Klanten van deze ICT-producten en –diensten zijn telecom carriers, bedrijven en consumenten. Op dit moment worden in meer dan 140 landen en aan eenderde van de wereldbevolking Huawei producten verkocht of diensten geleverd. Meer informatie over Huawei en de ICT-oplossingen voor bedrijven is beschikbaar via http://enterprise.huawei.com.