Geplaatst door VMWare

IBM en VMware breiden partnership uit om eenvoudige hybrid cloud-adoptie mogelijk te maken

VMworld, Las VegasVMware (NYSE: VMW) en IBM (NYSE: IBM) kondigen tijdens VMworld 2016 gezamenlijk cloud-diensten aan die organisaties in staat stellen enterprise workloads gemakkelijk en snel naar de cloud te verplaatsen. Met ruim 500 bestaande klanten, helpt het wereldwijde partnership tussen IBM en VMware steeds meer organisaties om bestaande workloads uit te breiden naar de cloud in slechts uren, in plaats van weken of maanden.

Eerder dit jaar begonnen IBM en VMware aan één van de grootste uitdagingen in de markt: het uitbreiden van bestaande VMware workloads van on-premise-omgevingen naar de cloud, zonder de kosten en risico’s voor retooling, operations, het herbouwen van applicaties en opnieuw vormgeven van beveiligingsprotocollen.

Snelle enterprise-adoptie van VMware-omgevingen op de IBM Cloud

Vanaf dat moment zijn meer dan vijfhonderd gezamenlijke klanten, waaronder Marriott International, Clarient Global LLC en Monitise, begonnen aan het verplaatsen van hun VMware-omgevingen naar IBM Cloud. IBM is een strategisch cloud-platform voor VMware-gebruikers met op dit moment vijftig schaalbare en goed beveiligde cloud-datacenters wereldwijd. Met bijna honderd procent van de Fortune 100-klanten die VMware-technologieën gebruiken, is het partnership bedoeld om bestaande investeringen van klanten te behouden en uit te breiden over duizenden datacenters.

“Organisaties hebben snelle en gemakkelijke manieren nodig om workloads tussen on-premise- en public cloud-omgevingen te verplaatsen en in gebruik te nemen”, zegt Robert LeBlanc, Senior Vice President, IBM Cloud. “Onze samenwerking met VMware creëert de mogelijkheid voor veel organisaties op te schalen en nieuwe business-kansen te scheppen, terwijl zij tegelijkertijd hun bestaande IT-investeringen in een hybrid cloud-omgeving optimaal kunnen gebruiken”.

IBM eerste aanbieder van VMware’s Cloud Foundation als volledig geautomatiseerde dienst

De introductie van de VMware Cloud Foundation brengt VMware’s compute-, storage- en netwerkvirtualisatie-oplossingen samen in één geïntegreerd platform. Organisaties kunnen nu voor het eerst automatisch vooraf geconfigureerde VMware software-defined datacenter (SDDC-) omgevingen verschaffen op IBM Cloud, in slechts uren in plaats van weken of maanden. Het platform integreert VMware vSphere, VMware Virtual SAN, VMware NSX en VMware SDDC Manager en geeft klanten ruime keuze met betrekking tot hun infrastructuurbeslissingen.

In aanvulling op de nieuwe diensten, stelt IBM bijna vierduizend serviceprofessionals ter beschikking die de benodigde expertise hebben om klanten te voorzien van VMware-oplossingen. Dit uitgebreide team van verkopers en adviseurs voorziet klanten van de expertise om VMware-omgevingen uit te breiden naar de cloud.

“IBM en VMware hebben een gemeenschappelijke visie op het bieden van een gemakkelijk pad van datacenter naar de cloud aan klanten”, zegt Pat Gelsinger, CEO van VMware. “Deze samenwerking blijkt dusdanig succesvol, dat we nog meer investeren, zodat onze klanten in slechts uren gebruik kunnen maken van software-defined-oplossingen in IBM Cloud, met dezelfde verfijnde workload automation die ze in hun eigen datacenters hebben.”

Marriott verbetert klantenservice-ervaring via de cloud

Marriott International een wereldwijd erkende hospitality-onderneming, met meer dan 4500 locaties in 88 landen, die steeds op zoek is naar manieren om te innoveren en de ervaring van gasten te transformeren. Door hun VMware-investeringen uit te breiden naar IBM Cloud, zonder daarbij applicaties opnieuw vorm te hoeven geven, hebben ontwikkelingsteams de mogelijkheid zich te richten op innovatie en hun bestaande IT-investeringen te behouden.

“Het gaat om meer dan alleen het tevreden houden van onze gasten, we willen hun verwachtingen overstijgen”, zegt Alan Rosa, Senior Vice President of Technology Delivery and IT Security bij Marriott International. “Van het reserveren van kamers, het plannen van de volgende familievakantie of het faciliteren van een belangrijk business-event; het proces van onze dienstverlening moet naadloos zijn en geïntegreerd worden in de manier waarop onze gasten werken. Marriott is in staat te blijven innoveren door snel nieuwe, op maat gemaakte applicaties te lanceren die deze ervaringen ondersteunen. Het partnership tussen IBM en VMware geeft ons een voordeel, in de zin dat Marriott kan blijven doen wat we het beste doen, maar ons bereik op globale schaal uitbreiden met betrouwbare partners die continu blijven leveren.”

Analyst perspective

“IBM en VMware zetten grote stappen om enterprise hybrid cloud-adoptie door middel van automatie mogelijk te maken”, aldus Melanie Posey, Vice President of Research, IDC’s Hosting and Managed Network Services. “Het partnership tussen IBM en VMware biedt organisaties de mogelijkheid bestaande on-premise workloads naadloos uit te kunnen breiden naar de cloud zonder volledige herziening van IT operations. Hierdoor wordt het gehele migratieproces sterk vereenvoudigt.”

Aanvullende informatie

———

Over IBM

IBM Cloud levert snelle, gemakkelijke en geautomatiseerde toegang tot public, private en hybrid cloud-diensten die organisaties in staat stellen algehele IT-kosten te verlagen en agility en productiviteit te vergroten. IBM biedt een compleet portfolio aan cloud-diensten die een groot aantal applicaties ondersteunen, waaronder big data, analytics, mobile en cognitive computing. Ga voor meer informatie naar www.ibm.com/cloud of @ibmcloud.

Over VMware

VMware, wereldwijd leider in cloud-infrastructuur en zakelijke mobiliteit, helpt klanten hun digitale transformatie te versnellen. VMware stelt organisaties in staat een software-defined aanpak van business en IT te beheersen met zijn cross-cloud-architectuur en oplossingen voor het datacenter, mobiliteit en security. VMware behaalde in 2015 een jaaromzet van 6,6 miljard dollar, is gevestigd in Palo Alto en heeft meer dan 500.000 klanten en 75.000 partners wereldwijd. Om de Benelux-markt te bedienen, heeft VMware kantoren in Utrecht, Brussel en Cork. Kijk voor meer informatie op www.vmware.com/nl.