Industry Wire

Geplaatst door ICOM

ICOM strijkt neer in Nederland voor internationale conferentie ‘Exploring data driven journeys’

Bureau eigenaren, digital leaders en creatief directeuren van internationaal onafhankelijke communicatie netwerk ICOM, komen van 20 t/m 22 oktober samen in Rotterdam voor hun jaarlijkse internationale ICOM-conferentie ‘Exploring data driven journeys’. Het Nederlandse bureau Oxyma organiseert het evenement, waar onder meer Astronaut André Kuipers en trendwatcher Richard van Hooijdonk zullen spreken.

Wat wordt de rol van Artificial Intelligence in marketing, hoe gaan merken om met ontelbare customer journeys en hoe creëer je persoonlijke ervaringen voor onzichtbare consumenten? Data driven marketing is volop in beweging en omni-channel experiences worden steeds beter gepersonaliseerd. Voor het wereldwijde netwerk van onafhankelijke agencies, ICOM, is het de rode draad van de 3-daagse conferentie.

Oxyma is in Nederland voorloper op dit vlak en daarom ook de gastheer van het evenement. Het omni-channel marketing bureau heeft vestigingen in Rotterdam, Amsterdam, Dubai en Breda. Als internationale speler sloot het bureau zich aan bij ICOM om de internationale dienstverlening voor haar klanten te versterken.

“Bureaus hebben zich in ICOM verenigd omdat zij de behoefte zien bij hun internationale klanten om lokaal de dienstverlening te laten verzorgen onder de regie van één hoofdaannemer. Daarnaast zien de opdrachtgevers veel meerwaarde in kleine specialistische ondernemers ten opzichte van grote netwerkbureaus” verduidelijkt CEO Ronald Morcus van Oxyma over de keuze voor samenwerkingen via ICOM.

Arjan Grootenboer, CCO Oxyma zegt over de conferentie: “Wij zien een enorme verschuiving in onze bedrijfstak. Onder aanvoering van data en technologie zien we dat er meer inzichten komen in het gedrag van de consument, maar daarmee ook in hun behoefte. De impact in de marketing door ‘consumer control’ in koopgedrag, sociale media, customer experience, digital natives en platform overheersing is duidelijk merkbaar. Daarom is het goed om 3 dagen met internationale collega’s aan de slag te gaan onder het motto ‘Exploring data driven journeys’”.

Deelnemers aan de conferentie zullen onder meer werken aan cases en zich laten inspireren door gastsprekers op iconische Rotterdamse locaties. Zo zal André Kuipers spreken in de Euromast en geeft Richard van Hooijdonk een kijkje in toekomst vanuit De Rotterdam, de verticale stad van Rem Koolhaas.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht