Geplaatst door iLost

iLost neemt gevonden voorwerpen sites DoorMijGevonden.nl en DoorMijVerloren.nl over

iLost, de zoekmachine voor verloren en gevonden voorwerpen, heeft de websites DoorMijGevonden.nl en DoorMijVerloren.nl overgenomen. Deze sites zullen worden geïntegreerd in iLost.nl waardoor het nog eenvoudiger wordt om verloren en gevonden voorwerpen online te registreren en terug te bezorgen bij de eigenaar.

Met de overname van DoorMijGevonden.nl en DoorMijVerloren.nl wordt iLost de grootste verloren voorwerpen-website van Nederland. Volgens iLost-oprichter Hanneke Stegweg zal het bedrijf haar dienstverlening hiermee enorm kunnen verbeteren. “Het is voor zowel consumenten als voor bedrijven belangrijk dat er een centrale plek komt waar je terecht kunt met verloren en gevonden voorwerpen. Met de overname van deze concurrent neemt het marktaandeel van iLost significant toe en zullen steeds meer mensen onze site weten te vinden als ze iets zijn verloren of hebben gevonden.”

Integratie
Na het afronden van de overname, waarvan geen financiële details bekend zijn gemaakt, zullen DoorMijGevonden.nl en DoorMijVerloren.nl worden geïntegreerd in iLost.nl. iLost zal hiermee profiteren van de ervaring en gebruikers van de overgenomen websites, die sinds oprichting in 2006 circa 45.000 meldingen hebben geplaatst. Volgens Jeroen Cornelissen van DoorMijGevonden.nl zijn het uiteindelijk de gebruikers die het meeste profijt zullen hebben van de overname: “Het gaat er uiteindelijk om dat de vinder en rechtmatige eigenaar met elkaar in contact komen. Ik denk dat iLost hard op weg is daarin de standaard te bepalen. Wij zijn dan ook blij dat ons bedrijf door iLost is overgenomen en zijn er van overtuigd dat nog meer spullen terug zullen worden gevonden.”

Over iLost
iLost is de zoekmachine voor verloren en gevonden voorwerpen. iLost bestaat sinds 2012 en was in 2013 deelnemer aan Startupbootcamp, waarin onder andere Vodafone en ABN Amro participeren. Met de presentatie op DemoDay maakte iLost indruk, waardoor het gevraagde kapitaal voor het uitrollen van het product op korte termijn ter beschikking kwam. Steeds meer bedrijven sluiten zich aan bij iLost, waardoor de vindkans van verloren voorwerpen aanzienlijk toeneemt. iLost heeft de ambitie om mondiaal het online platform te worden voor lost & found.