Industry Wire

Geplaatst door IMA

IMA stel Anneke Schogt aan als Managing Director en heeft Teva als nieuwe klant

Als gevolg van de snelle groei en het high-profile werk voor internationale merken als Diesel, L’Oreal, Farfetch, TUI, Tommy Hilfiger, Starbucks en Rituals, versterkt Influencer Marketing Agency (IMA) haar management power met de benoeming van Anneke Schogt als Managing Director. Daarnaast kan IMA vanaf vandaag ook lifestyle merk Teva aan haar portfolio toevoegen.

Schogt brengt meer dan 15 jaar ervaring in de creatieve, reclame en technologische industrie met zich mee. Bij Microsoft, waar ze verschillende rollen heeft gehad waaronder Country Manager voor Microsoft Advertising, heeft ze zich voornamelijk gericht op publishing, marketing en digital advertising. Ook is ze Managing Partner geweest bij INDIE waar ze voor internationale merken als Nike, Domino’s Pizza en Ben&Jerry’s heeft gewerkt.

Anneke Schogt, Managing Director bij IMA, zegt: “De effectieve en authentieke manier waarop IMA millenials weet te bereiken is ontzettend indrukwekkend. Makkelijk gezegd, we zijn koplopers als het gaat om deze nieuwe manier van communiceren en ik ben vastberaden om de perceptie van Influencer Marketing wereldwijd te versterken.”

Met de komst van Anneke zal CEO Joost Nauta zich gaan focussen op innovatie en technologie binnen IMA. Als pionier op het gebied van Influencers heeft IMA een indrukwekkende hoeveelheid aan data over campagnes en Influencers. Deze inzichten gaan ze gebruiken om de impact van hun werk voor klanten te vergroten. Daarnaast zullen ze hiermee ook de algemene kennis omtrent Influencer marketing verbreden en de plek in de totale marketingmix versterken.

Vandaag maakt IMA ook hun nieuwe partnership met Teva bekend. Ze zullen in 12 landen een influencer marketing strategie uitrollen waarin de focus ligt op Frankrijk, Duitsland, Spanje, de Benelux, Scandinavië en Zuid-Afrika. IMA heeft voor het komende jaar een strategie ontwikkeld waarin content creatie centraal staat. Samen met 23 zorgvuldig geselecteerde merkambassadeurs zullen ze aantrekkelijke content creëren en delen die het DNA van het merk weerspiegelt.

Barry Schmits, Marketing Manager EMEA bij Teva, voegt toe: “De manier waarop mensen het buitenleven ervaren is over de afgelopen jaren snel veranderd. Een nieuwe, verstedelijkte generatie is aan het herontdekken wat het buitenleven voor ze betekend en geven het hiermee opnieuw vorm. Tegenwoordig gaat het om laagdrempelige, deelbare en bevredigende mini-avonturen die dicht bij huis zijn. Als een lifestyle merk met roots in outdoors is het belangrijker dan ooit om aan de voorhoede van deze verandering te staan omdat dit is waar wij horen. We hebben IMA gekozen om een netwerk van ambassadeurs te creëren die de nieuwe generatie buitenliefhebbers kunnen inspireren en tegelijkertijd de geschiedenis van het merk, de authenticiteit en de producten laat zien.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht