Industry Wire

Geplaatst door Isobar

InBev kiest voor Isobar

Na een pitch tussen verschillende digitale bureaus heeft de grootste bierbrouwer van de wereld, AB InBev, besloten het digitale beheer van al haar biermerken op de BeNeLux markt onder te brengen bij Isobar. Het betreft de creatie en productie van alle digitale content en touchpoints voor de merken: Corona, Cubanisto, Diekirch, Hertog Jan, Hoegaarden, Jupiler, Leffe en Stella Artois.

Met de intensieve samenwerking tussen de Belgische en Nederlandse kantoren van Isobar (Amsterdam & Brussel) en AB InBev (Breda, Leuven en Luxemburg) zal het verschil gemaakt worden op digitaal vlak. Het bureau, onderdeel van Dentsu Aegis Network Nederland, had verschillende andere grote spelers uit de sector als tegenstander.

Isobar’s opdracht omvat de strategie en beheer van alle digitale touchpoints, waaronder de aanwezigheid op sociale media en websites, de creatie en productie van digitale content en activaties via digitale kanalen. Hierbij wordt een nauwe samenwerking opgezet met de creatieve lead agentschappen van AB InBev, een samenwerkingsmodel dat Isobar reeds toepast bij  een aantal andere adverteerders.

Roland Teerenstra, MD Isobar Netherlands: «Het winnen van het gehele digitale account van AB InBev is voor mij de ultieme bevestiging dat de richting die wij zijn ingeslagen met Brand Commerce de juiste is. Wij streven naar het dichter bijelkaar brengen van brand experiences naar momenten van transactie door middel van technologie, media en creatie. Dat is onze gezamenlijke ambitie met AB InBev.»

Arnaud Hanset, Marketing Director BeNeLux AB InBev : «Onze ambitie is om digital een nog belangrijkere rol te laten spelen voor de verschillende merken. En onze merken de mogelijkheid te bieden om te innoveren en de consumer experience te verbeteren dankzij het gebruik van technologie. Door alle merken onder te brengen bij één bureau kunnen we dat op een efficiënte en kwalitatieve manier doen. Isobar heeft aangetoond hier de geschikte partner voor te zijn. Bovendien is het voor ons bijzonder belangrijk dat de positionering van onze merken via de digitale media gebeurt op een verantwoorde manier. Isobar kent en respecteert onze richtlijnen voor het correct toepassen van de STIVA code, de zelfregulering van de sector, en van onze eigen Responsible Marketing & Communication Code, om een verantwoord alcoholgebruik te faciliteren.»

Sytse Kooistra, Senior Strategist Isobar Netherlands : «We hebben in deze pitch de kracht aangetoond van onze kwaliteiten op het digitale vlak én ons internationale netwerk. Het team is enorm trots en blij op deze nieuwe samenwerking. Werk mogen maken voor een biermerk is prachtig, voor meerdere biermerken is fantastisch!»

Het eerste werk voor de biermerken zal vanaf januari 2017 te zien zijn.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht